090401

Hej!

Idag kan man luras utan att någon blir allt för mycket förbannad... Dessutom är det dagen vi går in i den allra första riktiga vårmånaden. Så otroligt skönt. Idag är dessutom vädret så skönt att man kan tro att det är sant.

Om ni hittar stavfel eller andra galenskaper så beror det på att Mia är på väg till Åland när detta skrivs.
Hon har alltid varit mitt filter så jag inte skriver fel eller för mycket om Joakim. Det är lätt att det bara rinner iväg när man börjar skriva...
Hon är på en välbehövlig SPA-resa tillsammans med en god vän. Hoppas att det blir avkopplande för henne för hon behöver verkligen komma ifrån lite och få lite perspektiv.

Dagens framsteg:
Joakim är mycket trött. Han har det jobbigt nu. Han gör framsteg hela tiden och det måste vara otroligt påfrestande för honom.
Som jag skrev igår så är han mycket tydligare i sin kommunikation och det fortsätter. Han gör nya tecken varje dag för att göra sig förstådd.
Det är oerhört krävande för honom!
Idag har han haft ett par kompisar hos sig. Vi spelade fem-kortspoker. Jag och Joakim var ett team för det var jag som höll i korten och kompisarna fick sköta sig själva mot min och Joakims pokerhjärnor... De var chanslösa!!!
Det som var roligt idag var att Joakim hela tiden valde vilka kort vi skulle kasta vid byte. Det var Joakim som valde vilka kort vi skulle spela när vi spelade ut.
Han var otroligt smart! När man spelar om poäng måste man använda korten strategiskt och det gjorde han verkligen. Flera gånger pekade han på ett annat kort än det jag tyckte vi skulle lägga. Och vi vann flera gånger när han ändrat min strategi!!!

Joakim är världens bästa kille!!!

Fick en kommentar om vad som hänt Mikaelas blogg. Mikaela har dessvärre inte tid att blogga. (Jag älskade att läsa hennes blogg)
Hon är gravid, jobbar jättemycket, pluggar på distans, HELTID, och har en lillebror allvarligt skadad på sjukhus... Jag fattar inte att hon orkar.
Som pappa är jag så otroligt stolt över det hon gör. Mikaela fick VG och G på sina senaste prov.

Jag är världens stoltaste pappa!!!!

Vår son krigar på sjukhus och vår dotter som jobbar heltid, pluggar på heltid, hon är gravid, har en lillebror allvarligt skadad på sjukhus och får G, VG och MVG på sina prov. Är inte det imponerande??????
Mikaela är ju lika stor krigare som Joakim!!!

Mikaela är världens bästa tjej!!!!

Jag längtar efter att bli morfar!!!

ALLT ÄR SANT I BLOGGEN (ärligt, inte ett enda aprilskämt)!!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud ja bergiper inte hur Mikaela orkar med allt på samma gång! Riktigt beundransvärt! Men de vore ändå skoj att höra lite om hur hennes graviditet går o hur hon mår.

Underbart att Joakim är på väg tillbaka på riktigt nu! PokerStar!

Ja gissar att kepan är på när ni spelar oxå.

2009-04-01 @ 20:17:23
Postat av: CrimsonAnna

Ni är krigare allihop i familjen. Tänkte på Joakim när "The way of the warrior" spelades på den fantastiska konserten

2009-04-01 @ 20:17:35
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Mickis

Till den som har kommenterat och ville höra om man graviditet och hur jag mår. Graviditeten går framåt, jag växer och frodas :) Är nu i vecka 24, går in i vecka 25 på lördag. Det är idag den 2/4 113 dagar kvar till beräknad förlossnning och jag läntar galet mycket! Jag mår bra förutom att jag får ont i ryggen om jag anstränger mig. Jag har fullt upp nu och hinner inte blogga. Men jag finns på familjeliv.se där jag heter MikaelaAndersson. Man behöver inte vara medlem för att komma in på min sida, där kan ni läsa den lilla blogg jag har där och om min graviditet :) Det är gulligt att ni bryr er, tack så mycket! Här kommer lite om hur bebisen är nu:

Vecka 24: 28 mar - 3 apr 2009Kroppen: Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, sk. förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.



Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Många kramar

2009-04-02 @ 11:26:42
Postat av: Caroline

Vilka framsteg Joakim gör o fort går det när man läser i din blogg. Jag hoppas han får komma hem snart för er allas skull. Ni kämpar på allihopa och det är verkligen starkt av er. Och hur Mikaela orkar fattar jag inte heller men hon är så duktig. Ni finns i tankarna hos mig och många flera.

2009-04-02 @ 20:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0