090402

Hej!

CrimsonAnna, dina kommentarer stärker mig!!! TACK!!!
Rockers, kolla gärna in hennes blogg.

Idag har jag storgråtit av lycka!!! Storgråtit!!!

Idag har jag skrattat mig tårögd av hans sköna skämt!!!


Vi går direkt in på...


Dagens framsteg:

Mia har ju varit på en välbehövlig kryssning till Åland så jag har haft Joakim för mig själv idag... Vi har haft kul, riktigt kul!

Han har skämtat och varit på strålande humör. Det har helt enkelt varit en bra dag för Joakim idag. När man är ensam med Joakim så kommer man ofta närmare honom. Självklart är det inte för att Mia varit på kryssning som han haft en bra dag och vi haft så kul. Det beror på att ibland har han mycket bra dagar och sen får man, som jag skrev, mycket bättre kontakt med Joakim när man är ensam med honom.


Joakim har både snusat och rökt. Han har nog ett hyfsat stort nikotinbegär. När han kom till sjukhuset i Västerås så har han fått nikotinplåster och det har funkat ganska bra.

Det första han kommunicerade ut för några veckor sedan var att han var sugen på snus. Han pekade under läppen...

När han märkte att vi föräldrar inte kunde ge honom snus så frågade han sina kompisar om de kunde hjälpa honom när inte vi var med... Han är ju så smart!

Förra veckan frågade jag honom om han fortfarande var sugen på snus och då ruskade han på huvudet. Skönt tänkte jag! Då frågade jag om han skulle sluta snusa nu när det gått så lång tid och då nickade han...

Idag, när jag tog en snus hos honom så frågade han om han fick en snus... Sen log han brett... Då sa jag att du har ju sagt att du ska ju sluta snusa... Då log han ännu bredare och så ruskade han på huvudet... Jag höll på att garva ihjäl mig... Ni skulle sett hans min... Han är så underbar, vår älskade son!!! Så otroligt underbar!!!


Han har ett foto på honom och en av hans bästa kompisar. Han låg och, leende, tittade på kortet så jag frågade om han längtade efter Tilda. Då nickade han. Jag tänkte att nu chansar jag lite så jag frågade om han ville skicka sms till henne. Han nickade igen.

Min Ericsson K810 är han ovan vid så jag undrade verkligen hur det här skulle gå.

Jag har stavningshjälpen, T9, aktiverad på min telefon.


Vet ni vad han gjorde? Han tog telefonen och letade fram en Smiley-gubbe som var glad, skrev följande (exakt så här) "J så saknar dig så!"


Lyckotårarna bara strömmade ner från mina kinder...


Stavningsprogrammet, T9, skriver "räknar" när man försöker skriva "saknar"... Det ändrade han på!

När han skrivit "J så saknar dig så!" så tänkte jag att han kommit in fel i menyerna så jag raderade utropstecknet och frågade om han ville skriva något mer. Då tog han telefonen och tryckte på ettan och scrollade ner med joysticken tills han kom till utropstecknet igen och sen gav han mig telefonen.

Då frågade jag om jag skulle skicka det till Tilda. Då nickade han!


Eftersom sms:et kom från min telefon tänkte jag att jag skulle förklara för henne att det inte var jag som saknade henne så mycket utan det var Joakim som skrivit. Så jag skrev några förklarande ord till henne och visade för Joakim samtidigt som jag berättade för honom hur illa det skulle kunna se ut om jag skickade ett sådant meddelande till en tjej som fortfarande går i skolan... Då log han brett och ruskade på huvudet... Han ju så rolig!!!


Tilda svarade "Åh vad glad jag blir!!! J Jag saknar dig också Jocke <3"


Då läste Joakim svaret och log och såg så underfundig ut... Jag frågade om han ville svara och fick en nick till svar.

Han tog telefonen och letade reda på var man skickar sms, skrev "Äh" och flinade... Sen letade han på Tildas nummer och skickade själv!!!


Jag älskar vår underbara son!!!


Mikaela har haft prov idag också. Jag pratade med henne i morse och hon var så orolig att hon inte skulle klara provet. Vet ni? Hon fick godkänt på det provet också!!! Tre prov på en vecka... Inga problem för en sådan ung, klok gravid kvinna...


Jag älskar vår underbara dotter!!!


Jag är lyckligt lottad och en stolt pappa till två underbara barn och snart är jag stolt morfar!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0