090406

Hej!

Joakim har haft ännu en trött dag... Äntligen... När Joakim har sina trötta dagar så kommer det alltid framsteg efteråt som är anmärkningsvärda.


8 april blir grabben 19 år! Min son håller ju på att bli vuxen... Det är lite svårt att förstå det. Snart blir jag morfar och vårt yngsta barn fyller 19... Hmmm....

Snart är det bara att inse att jag börjar bli gammal...


Vi har bokat in ett speciellt rum de har på avdelningen så vi kan fira Joakims födelsedag med nära och kära ifred utan att han blir störd av andra.


Dagens framsteg:

Jag har jobbat lite för många timmar idag så jag har inte haft tid att vara hos Joakim så mycket som jag skulle vilja idag...

Han har, som jag skrivit, haft en trött dag idag så det har inte hänt så himla mycket.


Men han låg i sängen och såg lite besvärad ut så jag frågade vad han ville.

Joakim har fått en lapp med några väl valda ord på och jag gav honom lappen och frågade vad han ville. Då pekade han på "Hungrig". Han var alltså hungrig!


Sen visade jag honom skylten igen och frågade om han ville sitta i sin "gamla" rullstol eller i den "nya" rullstolen när han skulle upp och äta.

Joakim fick en ny rullstol häromdagen som är lite lättare att manövrera men som han sitter lite obekvämare i.

Då pekade han på "Hungrig" och "Vila"... "Vila" betyder säng för honom... Fattar ni, Joakim är på väg tillbaka helt och hållet... Helst vill han ligga och äta den slöa pojken...

Men vi tolkade det som om han ville ha det bekvämt vid måltiden idag så vi valde den "gamla" stolen.


Vi gick ut i dagrummet och Joakim fick tre måltider att välja mellan och jag trodde det skulle bli lite för svårt för honom.

Det var Makaroner och köttbullar, Spagetti och köttfärssås och Ris och korvstroganoff. Han valde direkt Ris och stroganoff. Det gillar han nu och det älskade han innan olyckan.


Att han var så klar och så snabb när han bestämde sig betyder att han kan ta beslut även om det finns många alternativ. Vi har sett det tidigare vid några tillfällen men att kunna ta snabba beslut även om det finns många alternativ är MYCKET stort!!!


Nu längtar vi efter Joakims nästa permission. Tyvärr blev inte det på onsdag när han fyller år men vi får hem pojken till oss i påskhelgen under några timmar och vi är så glada, så glada!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du blir inte "gammal", de e nu de börjar. Du ska leka me barnbarnen o roa barnen :) Du kommer inte få en lugn stund när Mikaelas lilla son/dotter börjar röra på sig sen :) Full fart o då har förhoppningsvis Jocke kommit så pass långt att han oxå e med!

Ni är otroligt starka som orkar dag ut och dag in!

O att du orkar skriva den här bloggen är oxå helt fantastiskt! Jättekul och intressant för oss att hänga med i hur de går för grabben. O på ett litet sätt känns de som man lär känna dig oxå. :)

STARKT GJORT !!!

2009-04-07 @ 12:06:34
Postat av: EVA

EN LITEN GAMMAL GUBBE ,.KAN OM HAN VILL,.SÅ STÄLL IN DIG PÅ MYCKET POSSITIVT SOM SKER,.SÅ SKA DU SE DET KOMMER BLI FART PÅ GUBBEN,.,HI HI

2009-04-07 @ 17:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0