090417

Hej!

Tror ni att jag slöat till...? Nä... Snarare tvärtom, vi har haft gigantiskt mycket att göra denna vecka så därför har det blivit några bloggfria dagar denna vecka.

Vi har vårstädat hemma (vårstädning, hur kul är det på en skala?) och om ni tror att jag slapp undan så trodde ni fel... Fast jag håller på er som trodde att jag skulle slippa undan... Ni är mina hjältar!

Fast (använde ordet igen, hmmm) ni som håller på mig i den här frågan är nog inte så många... Någon kanske...?

Jobb, vårstädning och matlådor till Joakim tar sin lilla tid.


Min underbara dotter, Mikaela, har snyggat till sin blogg ytterligare. Den blev JÄTTESNYGG!!!! Kolla in den på: http://mikaelasvardag.blogg.se/
 

Dagens framsteg:

Nu börjar det hända saker!

Som jag skrev ovan så är ni (ni eventuella få...) som håller på mig mina hjältar. I själva verket är det ju Joakim som är den största hjälte jag vet!

Han skämtar, visar nya tecken nästan varje dag, han är ledsen och nedstämd ibland (vem är inte det?), han är glad och framåt/uppåt de flesta dagar (vem är egentligen det?).

Tänk på att Joakim ligger på sjukhus och har gjort det flera månader och ändå är det oftast "tummen upp" när jag frågar hur han mår när vi kommer och hälsar på. Försök att förstå hur stort det är!!!


Varenda dag kommer det nya tecken som vi måste lära oss att tyda. Det är ju så otroligt skönt!!!

Jag älskar verkligen Joakim fast (hmmm samma ord igen...) det vet ni ju redan.

Varje dag kommer det nya tecken!


Joakim har även börjat ta egna initiativ till kommunikation! Det har han inte gjort förut.

På grund av andras och Joakims integritet kan jag inte gå in på exakt vad han ville men det var enormt att se!!!

Nu börjar ju grabben kommunicera utåt!!! Inte bara genom att svara utan han börjar vara aktiv själv i sin kommunikation!!! Det är gigantiskt för mig!!! (Nu blev det många utropstecken men det är för jag vill understryka hur viktigt det här är)


I morgon blir det nog ingen blogg heller... Fast (igen...) det beror på Joakim.

Vet ni? I morgon kommer Joakim hem på permis igen. Gissa en sak...

Han ska sova hemma för första gången sen olyckan!!! Nu rinner tårarna igen... Äntligen kan man få börja gråta lyckotårar...


Nästa vecka ska vi "Audi-träna". Vi ska försöka lära oss att flytta Joakim till bilen så vi får en annan frihet.

Skälet till att jag tycker det är viktigt är att jag vill att Joakim färdas så säkert som möjligt när han är ute i trafiken. Att sitta fastspänd i en rullstol i en taxi är ju totalt värdelöst om det skulle (gud förbjude!!!) ske en olycka. Om han åker i vår bil kan han knappast sitta säkrare.

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu måste jag nog protestera skarpt om att han inte skulle vara trygg i en Taxi, skitprat, vad tror du att dom finns till för, tryggare färdsätt får du nog leta efter.

2009-04-17 @ 23:10:32
Postat av: LindaF

Jag tycker du skriver jätte fint om eran son.. Han är en krigare och jag vet att han kommer bli bra igen :)

2009-04-18 @ 09:25:26
URL: http://lindasofief.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu håller jag inte med di, det är klart att grabben är trygg i en rullstol som sittter fastspänd i taxin!!!!!

2009-04-18 @ 10:24:04
Postat av: Jörgen



Jag är helt övertygad om att taxichafförerna gör sitt yttersta för att Joakim ska få en så trygg resa som möjligt men de är inte ensamma i trafiken.

Det jag menade är att om Joakim åker i en modern personbil har han krockkuddar omkring sig och aktiva nackskydd. I rullstolen har han inget av detta.

Alltså det var absolut ingen kritik mot taxi.



Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj

2009-04-18 @ 12:31:17
URL: http://jorgenomjoakim.blogg.se/
Postat av: Håkan

Jag frontade med en Audi A6 quattro i Idre för nåra veckor sedan och måste säga att dom har mycket deformationszoner. Deras bil skorotades av försäkringsbolaget trots att det var en 08 , medans min bil blev lagad.

Tilägg skall göras, jag åker en volvo XC70.

Den var mycket högre i fronten än DKV´n.

2009-04-18 @ 19:41:04
Postat av: Jobbat på Taxi i 14 år

Det märks att du inte ens vet hur en RullstolTaxi fungerar inuti, han sitter nog tryggare där en i en vanlig bil, det har aldrig hänt en enda olycka med en Taxibil med Rullstol, du vet väl att dom körs i Bussarna. Och det sker 100 tals sådana körningar dagligen i Sverige. TRAMS av Dig.

2009-04-18 @ 21:37:10
Postat av: Anonym

Det du skriver om din son, det skulle nog varje förälder skriva om sitt barn. Han är ju trots inte den enda i Världen som är ett offer i Trafiken. Kom ihåg att vi har Hjältar och krigare överallt på våra lasarett i form at sjukdomar och elände.

2009-04-18 @ 21:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0