090428

Hej!

Idag skrev han på sitt tangentbord: "Jag orkar inte kriga mer"... Hur tror ni det kändes i våra hjärtan? Han vill bara hem. Allt på sjukan suger. Han vill inte vara där, han vill bara vara hemma... Joakim behöver fortfarande extremt mycket vård, vård som inte vi kan ge honom hemma.


När vi skulle åka hem idag skrev han "det suger här". Jag berättade för honom att det är så viktigt att han är på sjukan för han måste bli bättre innan han kan komma hem.

"Vill du inte bli friskare" frågade jag. Då skrev han "det är bra nu"...

"Vill du inte kunna prata? Vill du inte kämpa för att kunna gå?" frågade jag. "det är bra nu" var svaret.


Joakim är så otroligt trött på att ligga på sjukan så det går inte att förklara.

Vi har berättat för personalen att vi behöver hjälp från dem, vi behöver hjälp från Joakims kompisar, vi behöver hjälp från den som kan hjälpa oss... Vi känner oss nästan mer maktlösa nu är någonsin...


Det är ett sundhetstecken, Joakim blir friskare och friskare. Det är därför han hatar sjukhuset. Men det är så extremt jobbigt för oss anhöriga att peppa honom hela tiden. Vi känner att vi behöver hjälp... Självklart kommer vi att reda ut den här stormen också men nu, precis just nu känns det jobbigt...


När vi åkte hem skrev han "vill följa me". Att lämna en deppig son på sjukhuset gör så ont... Tårarna rinner varje dag... Jag vill ha Joakim hemma hos oss men vi kan inte ge honom rätt träning. Och det är träning han behöver.


Dagens framsteg:

Att Joakim så innerligt vill lämna sjukhuset är ett stort framsteg i hans utveckling! Vi får aldrig någonsin underskatta ett sådant framsteg även om det är mentalt jobbigt för oss anhöriga.


Vi har hela tiden varit optimistiska och positiva och det kommer vi fortsätta vara!!! Joakim SKA få ett underbart liv med massor av livskvalitet. Det lovar jag er som läser bloggen.


Ni är så många som hjälper till och ger oss stöd. Stort tack för det! Vi behöver det nu...


Nog för idag. Orkar snart inte kriga mer... Jo, jag kommer aldrig någonsin att ge upp!!!!!!! Bara så ni vet det, vi kommer aldrig att ge upp!!!


Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Familjen med Thailandskepan

Hej!



Å det skär i hjärtat på mig när jag läser det du skriver idag. Måste vara så otroligt jobbigt att lämna er ledsna och nedstämda son kvar när ni åker hem. Men ni är starka, det har jag läst under dessa månader. Sköt om er, vi vet att ni gör allt för Joakim.

2009-04-28 @ 20:45:11
Postat av: Familjen med Thailandskepan

Hej!



Å vad det skär i hjärtat på mig när jag läser det du skriver idag. Det måste vara otoligt jobbigt att lämna er ledsna och nedstämda son som vill med er hem när ni åker hem på kvällen. Men försök att vara starka, det ni gör är för Joakims skull. Ni verkar vara så otroligt omtänksamma och starka när jag läser bloggen. Vill bara säja, sköt om er!

2009-04-28 @ 20:52:11
Postat av: Förlåt, var krångel med att skicka därav 2 inlägg.

2009-04-28 @ 20:58:11
Postat av: CrimsonAnna

Det skär i mitt hårdrockshjärta och när jag läser dagens inlägg. Men det är inte helt underligt om Joakim är trött och inte orkar kriga-sådana fantastiska framsteg som han har gjort. Hoppas ni orkar kämpa och ge Joakim styrkan åter. Önskar jag kunde göra något från min sida skärmen.

2009-04-29 @ 09:21:03
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Janika

kriga på! han verkar vara en otroligt stark kille.

2009-04-29 @ 10:12:58
Postat av: Linda

Forsätt kämpa och gör det ni gör bäst, ta hand om era barn! Det svider att läsa det du skriver men ni kommer att klara det här, precis som allt annat!

2009-04-29 @ 23:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0