090202

Hej!

Ledsen att det inte kom något inlägg igår. Jag har hamnat i en mental svacka som gör att jag har en lite tyngre period just nu. Lite mer tårar och känsligare mot motgångar och sånt.


Jag vill att Joakim ska göra stora framsteg varje dag men det gör han inte... Jag är ju fullt medveten om att det här kommer att ta tid och att det kommer inga STORA framsteg varje dag! Men som pappa är jag otålig...

Självklart gör ju grabben små steg i rätt riktning varje dag! Varje dag! Bara en sån sak borde ju göra att jag känner mig bättre till mods... Men som pappa är jag ju så otålig...

Idag lyssnade vi på Takida igen och vi såg verkligen hur han mycket han gillade det. Det såg ut som det kom ett leende i ansiktet på honom för första gången, en sån sak borde ju mig glad... Men som pappa är jag ju så otroligt otålig...


Nu har jag gnällt färdigt...


Takida är bäst!!!!


Idag har personal från Neurorehab varit upp och hälsat på honom på kirurgavdelningen och planen verkar stå fast att de får plats för honom på Neurorehab under denna vecka! Skönt!


Sen har de skickat remiss till munhygienist som ska göra rent munnen ordentligt på honom. Eftersom han är så envis och väljer att inte öppna munnen ordentligt så har sköterskorna svårt att hjälpa honom med en ordentlig munhygien, de gör sitt bästa!

Jag tror att det är viktigt att han blir ordentligt ren i munnen om han ska börja äta. Om det smakar väldigt illa i munnen så är det nog inte så gott med något annat heller även om man blir matad av det bästa man vet.

Det är jätteviktigt att han börjar äta för då kan han successivt avveckla maten genom magen och framöver slippa sondmatning.


En mycket viktig sak som jag skrivit om förut!

Många frågar när/om de kan hälsa på honom och vi har fått instruktioner från sjukhuset att vara restriktiva med besök. Det är nämligen så att vår Joakim fortfarande är mycket svårt skadad och illa däran så han orkar med så mycket besök ännu.

Hans hjärna är så otroligt svag så han blir helt slut av den minsta lilla stimulans han får. Som jag skrivit innan, han blir stressad om man tar i honom samtidigt som man pratar med honom. Hör han nya röster blir han stressad.

Är det fler som pratar samtidigt runt honom blir det total kaos. Det händer dagligen för det kommer in sköterskor som måste vårda honom och de pratar med varandra, sen kanske de säger något till honom. Det blir kaos då! Men han måste ju få vård. Alla som sköter honom är helt fantastiska och gör så otroligt mycket för honom!


Men, jag vill be er som vill träffa honom att ni också måste försöka att ha tålamod, jag vet hur det känns. Som pappa är jag också extremt otålig...


Att ni finns och tänker på honom räcker i dagsläget. Vi vill ju inte att han ska må dåligt.


Jag, Mia och Mikaela är otroligt glada över att det är så många där ute som bryr sig om hur det går för vår Joakim men vi hoppas och ber om respekt när vi berättar att det är för hans skull vi är restriktiva med besöken.


Tack alla för att ni finns!!! Det stöd vi har från er alla i denna process är ovärderlig för oss!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Anonym

förstår det går upp och ner, och så kan det ju bli ett tag,.joakim känner eran kärlek, så denna krigare kommer klättra sakta men säkert av allt stöd från er och runtomkring han. kramar till er

2009-02-03 @ 17:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0