090206

Hej!

Såg att vi fått kommentarer från Thailand... Joakim älskade Thailand, jag också! Mike och Malin, hoppas att ni har det skönt!!!


Vi är så otroligt glada över alla goa kommentarer vi fått och allt det stöd ni ger oss!!!


Joakim jag älskar dig vi och längtar så extremt mycket efter dig fast vi träffar dig varje dag...


När vi kom till Joakim idag så tyckte både jag och Mia att han såg ut att må ganska bra. Det var en av läkarna vi haft som sa att om mamma ser något/någon förändring så är det så. Och Mia tyckte det såg ut som om han trivdes på sin nya avdelning. Då är det så. Så är det!

Jag var jätteorolig inför flytten, hur kommer han att må, känna, kommer han bli stressad?

Eftersom Joakim är mer och mer på väg tillbaka i sitt medvetande så innebär också det att han är mer och mer känslig för förändringar.

Men det verkar som om han tagit flytten med ro. Han var lugn, hans ansiktsuttryck visade inte att han var stressad på något sätt. Han var så lugn och fin!

Han är stark, vår älskade Joakim!!!

Nu, äntligen, börjar hans väg tillbaka till ett normalt liv på allvar!!!



Nu vill jag också bli inlagd... Precis nu hörde jag på nyheterna att patienterna i Västerås får sprit... och då är det inte handsprit jag pratar om... Whisky, Renat och annan starksprit... Fast det var på grund av att sjukhuset hade problem med undernärda patienter... Sjukhuset tror att spriten kan öka aptiten på äldre. För det är äldre med multisjukdomar som har problem med att vara undernärda.

Nu söker jag tips på hur man lurar vågen... För äldre är jag väl...?

Man kanske inte ska skoja om det här problemet men när jag får nyheten en fredagskväll är det nästan straffspark...


Hmm...  Det börjar bli lite dyrt... Men det är värt varenda krona!!!

Joakim har ett schema över hur hans dag ser ut. De har schemalagt hela hans dag från att de väcker honom tills det är "nattgott". De har morgontvätt, påklädning och så vidare.

Hela dagen är inrutad från; Vila, mat, besök, sitta uppe i rullstolen, till kvällstvätt, allt är schemalagt. Sen är personalen flexibel för om han sover när de kommer under dagen kan de skjuta på tiden för till exempel sitta uppe tills senare men de genomför alla inbokade aktiviteter under dagen.


Sen ska han ha en musikstund på förmiddagen och en på eftermiddagen. Cirka 15 minuter åt gången.

Ni alla som känner Joakim vet att musik är en extremt stor del av hans liv.

Det första han gör (efter han satt på sig kepsen) när han vaknar är att sätta på musik och stänger knappt av den när han lagt sig. Han älskar musik!


På avdelning 8 hade de en CD-spelare på hans rum men nu fanns det ingen CD på hans rum. För hans skull kände vi att vi helt enkelt måste fixa en stereo åt honom. Om personalen måste leta efter en CD på avdelningen till hans musikstunder finns det risk att de hoppar över dem någon gång på grund av att det helt enkelt är för krångligt. Det vill inte vi riskera. Musiken är så extremt viktigt för Joakim så han MÅSTE få sina musikstunder. Varje gång!

När vi fick veta att det kunde bli lite krångel med att han skulle få musik drog jag iväg till Elgiganten och skaffade en stereo åt honom.


Som jag skrivit tidigare så orkar varken jag eller Mia laga mat så det blir "utemat" varje dag. Vi har inte lagat mat sen 20 december...

Men, det är värt varenda krona!!!


Kollar min dotters blogg varje dag och hon skriver om hennes vardag som gravid och hur hennes hormoner far omkring i hennes kropp. När man läser där förstår man hur mycket hennes lillebror betyder för henne. Sen älskar jag att läsa om hur hennes barn utvecklas!!! Jag är säker på att deras barn kommer att vara bland de tre gulligaste barn som någonsin fötts!!!

http://mikaelasvardag.blogg.se/  

Mikaela, jag älskar dig!


Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj

Kommentarer
Postat av: Mickis

Tänkte på det, ni kan ju laga mat på kvällarna?

2009-02-06 @ 21:29:45
URL: http://mikaelasvardag.blogg.se/
Postat av: Lina

Hamnade här inne genom eran dotters blogg.

Nu kan jag inte sluta titta in här varje dag för att läsa om eran otroligt starka son..

Beundrar er alla fyra...!



P.S utemat är super så fortsätt med det :)

Varför laga mat? Ni har annat att tänka på nu!

2009-02-06 @ 21:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0