090208

Hej!
Detta skrev jag igår men av någon anledning blev det inte publicerat... Kan bero på SBS (Skit Bakom Spakarna...)
Prövar igen...


Tack för inläggen och allt stöd vi får från er som läser bloggen! Tack också till er som skickar sms och e-post!


Jag är ju självklart helt övertygad om att Joakim får bästa tänkbara vård och jag är också helt övertygad om att personalen gör sitt absolut bästa för att Joakim ska ha det så bra det bara går med tanke på hur han mår. Alltså, jag har fullt förtroende för personalen!!! Och jag är också helt säker på att inte personalen är lat eller slö.

Igår hade jag en dålig dag och då är det lätt att skena iväg och skylla på andra... Jag är ledsen för det.


Idag har jag haft en ännu sämre dag men jag är inte lika bitter idag... Jag var hos Joakim bara drygt en timme idag sen orkade jag inte mer så jag åkte hem och la mig i soffan och skulle kolla på Sverige mot Finland i hockey. Somnade direkt och sov igenom nästan hela matchen...

Mia var hos grabben med stort G så jag kände mig trygg. Det är faktiskt första dagen på sju veckor som jag inte varit hos honom. Eller, den dag han flyttade från Uppsala till Västerås var vi inte hos honom för då hade han fullt upp hela dagen med planering och sånt ändå och sen var det en dag när jag var på min farmors begravning. Då var Mia hos honom.


Vår Joakim fortsätter med sina framsteg! Det här kommer att låta lite konstigt men jag blev jätteglad när jag såg det... Han petade sig i örat och fick vax på fingret. Då försökte han "sprätta" bort det från fingret.

Hans högra sida har hela tiden varit mycket svagare och det beror på att han har fler blödningar på vänster hjärnhalva. Det fick jag lära mig i skolan, det är vänster hjärnhalva som styr höger sida...

Idag använde Joakim sin vänstra hand till att räta ut fingrarna på höger hand, han tränar sin hand själv!!!

Sebastian och Bark var och hälsade på idag. Jag var inte där då men då var de ute i dagrummet med Joakim. Jocke satt i rullstol. På TV:n var det hockey, Sverige mot Finland. När Sverige gjorde 1-0 så visade han att han blev glad!


Det är svårt att förstå hur allvarligt skadad Joakim är. Han är mycket allvarligt skadad men han är så fruktansvärt stark! Han kommer att ta sig igenom det här och komma tillbaka till den underbara pojk han alltid varit. Det är min fulla övertygelse!!!


Han är grabben hela dagen!!!


Fast vi längtar lite efter personalen på kirurgavdelning 8... Fast det blir nog bra det här också bara det får gå lite tid. På åttan låg han ju i fyra veckor och då lär man ju känna personalen bra.

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: eva

du behöver inte vara ledsen att du känner som du gör,.inge konstigt du är ju en underbar pappa i en underbar familj,.En eloge till en pappa , mamma och syster som verkligen månar om sin krigare,.kramar till er

2009-02-08 @ 20:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0