090209

Hej!

Äntligen måndag!

Helgerna är jobbiga på så många olika sätt. Det är svårare att hitta parkering... det är svårare att hitta bra utemat (typ dagens husmanskost)... det är färre personal som tar hand om Joakim... sen händer det ingenting på helgerna rent rehab-mässigt... klart att patienterna ska ha det lugnt och skönt med vila på helgerna som alla andra men för oss otåliga föräldrar är det lite jobbigt...


Idag har de haft teammöte om Joakim på avdelningen. Nu har han fått en sköterska som är "hans" ansvariga sköterska som kommer bli vår kontaktperson in i teamet. Hon verkar vara jättebra och hon är otroligt mån om Joakim! Så skönt och vi har fullt förtroende för henne!


Bra är också att redan i morgon kommer jag, Mia och Mikaela få vårt första rehabmöte med teamet. Det är väldigt bra jobbat av dem att få ihop hela teamet till ett möte på så kort varsel, tack för det!


Dagens stora framsteg (förhoppningsvis en återkommande rubrik!):

Jag la fram Sportbladet framför honom idag när han satt i sin rullstol i dagrummet. Döm av min förvåning så tog han tidningen i vänster hand och tittade. Först såg vi att han tittade lite "disträ" men sen såg både jag och Mia att han läste. Det såg verkligen ut som om han läste och jag tror inte det var ett önsketänkande från vår sida. Man såg hur han flyttade blicken fram och tillbaka, vi såg hur han flyttade blicken längre ner på sidan och han log (på sitt sätt) när han läste att Sverige hade spöat Finland med 4-0 i hockey!

Kan möjligen vara ett önsketänkande men ärligt talat tror jag inte det. Hans skador har tagit lite här och där i skallen så det betyder inte att hans skador har påverkat hans läsförståelse.


Alltså, Joakim är ju världens bästa kämpe och krigare!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0