090219

Hej!

Måste förtydliga en sak som "Sebbe" kommenterat.

I ett svagt ögonblick lovade jag honom nygrillade revbensspjäll i julhelgen. Han älskar revbensspjäll och jag hade lovat honom något lite utöver det vanliga, revbensspjäll nygrillade på utegrill mitt i vintern. Det är han värd!!!

Tyvärr får han lov att vänta på sina nygrillade revbensspjäll. Men jag vet att han har tålamod och att han har tusen gångers förståelse för att han fått vänta på spjällen.

Jag vet att han är lycklig ändå, han ska ju bli pappa till vårt efterlängtade barnbarn! Egentligen, finns det något bättre att längta efter? Ett eget barn är ju tusen gånger bättre än revbensspjäll, även om nygrillade spjäll på utegrill är vansinnigt gott... Du får ge dig till tåls, Sebbe.


Dagens framsteg:

Det är nästan helt obegripligt att det kommer små Dagens framsteg varje dag, en dag kommer nog faktiskt Dagens bakslag... (Hoppas inte...)

Idag tog han tandborsten själv och försökte att borsta tänderna själv. Det hör till saken att Joakim är högerhänt och han har väldigt dålig rörlighet i höger hand så han har använt "fel hand" till att borsta tänderna. Terapeuterna sa att det hade "gått sådär"...

Jag provade alldeles nyss att borsta tänderna med vänster hand. Det är ju nästan helt omöjligt! Prova själva så får ni se.

Det är väl inte särskilt undra på att det bara "gick sådär"?

Jag har en hyfsat frisk hjärna utan några större störningar men för mig var det ju jättesvårt att borsta tänderna med "fel hand".

Tänk er att en människa som har Joakims skador ens tänker tanken på att borsta tänderna med "fel hand".


Alltså, prova att borsta tänderna med "fel hand"!
Skulle vara kul att höra hur det gått för er.

Joakim ger ALDRIG upp!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj

Kommentarer
Postat av: eva

provade,. hi hi,.gick inte så bra,.men vad kul med dessa framsteg,önskar en fin helg,.till er alla

2009-02-20 @ 14:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0