090222

Hej!

Till att börja med så vill jag verkligen tacka alla för ert stöd! Alla ni som läser bloggen, alla ni som kommenterar bloggen, alla sms vi får och alla er som ringer. Vi får post, kort. Tack alla er som bryr er om hur det går för vår underbara son, Joakim.

Sen vill jag meddela att Mikaelas dator packat ihop och det är det som är skälet att det inte kommer några nya inlägg på hennes blogg.
De försöker lösa det men de håller ju på att bilda familj, byta bostad och sånt. Det är ju inte gratis så de väljer att prioritera familjen före dator som det är nu. Rätt prio tycker jag!


Idag är det nio veckor sen olyckan... NIO VECKOR!!! Joakim krigar på och han gör så stora framsteg!


Vi har tagit kort på Joakim nästan varje dag sen den 23/12, de första två dagarna var man inte riktigt klar i skallen... Sen kändes det lite makabert att ta foto på sin son som ligger för döden, för det gjorde han då.

Anledningen till att jag tog kort för jag ville att Joakim skulle få se dem när han blir frisk, i min hjärna fanns det inget annat, Joakim skulle bli frisk!


Igår brände jag bilderna på en skiva och ikväll har jag och Mia tittat igenom alla bilder, 158 fotografier av hopp och förtvivlan... Det var så jobbigt. Så jobbigt... Det har kommit en hel del tårar kan jag säga...

Men, nu när vi tittat igenom alla bilder så har vi ju sett hur extremt stora framgångar han gjort under dessa nio veckor. Alltså, vi pratar extremt stora framsteg!!!


Idag fick han besök från Bullerbyn! Idag har Joakim fått storfrämmande! Joakim och hans "Bullerbykompis" har nog haft roligare tillsammans än vi föräldrar vill veta...

När Limpan kom in till Joakim så log han, det var första gången jag såg Joakim le ordentligt efter skadan. Tidigare har jag sett att han visat uttryck med ansiktet men idag såg jag hans leende ordentligt. Så stort!!!

Vi hörde från en sköterska att han log i morse också när en sköterska kom in till honom. Tror faktiskt att Joakim gillar henne och att han tycker att hon är snygg!

Dagens framsteg:

När Joakim vaknar efter en middagslur så blir han rastlös nästan på en gång. Han vill inte ligga kvar i sängen. Efter nio veckor i sängen så har han väl tröttnat på att ligga och vila...

På eftermiddagen idag så vaknade han och ville upp i rullstolen och då frågade sköterskan om vi ville ta med honom utanför avdelningen. Gissa vad vi ville... självklart ville vi ju det.

Vi gick en sväng ner i cafeterian och köpte Loka. Första gången utanför avdelningen med mamma och pappa... Sen satt vi en liten stund i entréhallen och där kollade han in brudar. Det kom två läckra tjejer gående när jag skulle ta kort på honom men han valde att kolla in brudarna i stället för att "le in i kameran". Som pappa så förstår jag ju honom fullt ut... (Tyvärr missade jag brudarna... borde kanske tagit kort på dem i stället så Joakim skulle få se vilka han tittade på...). Han är min grabb, Joakim!

Han var lugn och trygg när han var ute bland så mycket folk och verkade inte stressad på något sätt. Han är cool!!!



Varför det inte finns några bilder på Joakim efter olyckan kanske ni undrar eftersom det finns bilder? Svaret är enkelt, vi vill att Joakim själv ska bestämma vilka bilder som ska visas. Joakims integritet är otroligt viktigt!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Emma Karlsson

vad underbart att höra att Joakim ler. Det måste vara helt fantastiskt för er i familjen. Jag tänker på er och joakim varje dag. Vad konstigt att han valde brudarna istället för kameran ler

det hade nog jag oxå gjort!



lycko & styrkekramar till familjen Andersson

2009-02-23 @ 17:58:36
Postat av: Fanny Berglund

Tänker på er en massa! Heja Jocke! Detta grejar han!



Många kramar härifrån Karlstad

2009-02-23 @ 19:00:22
URL: http://www.metrobloggen.se/fannyberglund
Postat av: Tove

Tänker på er varje dag och håller tummarna för Jocke. Du är så bra på att skriva Jörgen, många tårar blir det. Krama Marina massor från mig.

Tove

2009-02-23 @ 19:08:05
Postat av: Amanda

Jag blir så glad av att läsa hur bra det går för Joakim, det är helt galet! Jag har från början till nu läst hela bloggen och det är inte likt mig för jag hatar verkligen att läsa! Men när någonting är intressant, när jag själv pratat massor med personen och liknande så kan man inte släppa taget! Fortsatt trevlig kväll, kram!

2009-02-23 @ 21:54:04
URL: http://amnnda.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0