090223

Hej!

Har varit en jobbig dag idag... Vet inte riktigt vad det beror på men idag har jag varit ledsen och nedstämd ända sen jag vaknade.

Konstigt för Joakim är ju så stark och hans framsteg är hela tiden större än man kan förvänta sig.

Men jag längtar ju så förtvivlat mycket efter dig, Joakim!!!


Han har haft besök av en av olycksbröderna idag. När han såg honom så log han igen. Joakim börjar välja sina besökare för han ler inte lika mycket när han ser morsan och farsan... Han kanske börjar tröttna på oss...? Nej, jag tror faktiskt inte det för vi märker att han är lugn när vi är hos honom och personalen har berättat att han blir mer orolig när vi åker ifrån honom.
Att lämna honom gör ont...


För övrigt vill jag berätta att de allra flesta inom personalen är trevliga på den här avdelningen också...  


Dagens framsteg:

Det man kan berätta är att Joakim ler mer och visar tydligare att han upplever att det är något fel. Han tar hjälp av ansiktsuttryck för att visa när han tycker det är något som är fel. Det värsta är att vi inte vet VAD det är som är fel.

Ligger han obekvämt? Vill han upp och sitta i rullstolen? Tycker han att det är för varmt eller för kallt i rummet?

Joakim visar tydligt när det är fel! Men tyvärr inte vad som är fel...

Han kommunicerar mycket mer med sina ansiktsuttryck för varje dag som går och vi bara längtar efter att han ska bli ännu tydligare.

Ni ser ju själva... När han gör ett framsteg så vill jag att han ska göra ännu mer framsteg... Jag måste lära mig att ha mer tålamod men det är så svårt.

Jag längtar ju så förtvivlat mycket efter dig, Joakim!!!


Mer blir det inte idag, orkar inte det och jag hoppas på en bättre dag i morgon.


Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: eva

Ny dag , och nya möjligheter,.Hoppas solen på er i dag,.kram

2009-02-24 @ 09:13:15
Postat av: EVA

SKA LYSA SKA DET STÅ,.

2009-02-24 @ 12:57:15
Postat av: Lena Strömberg

Roligt att läsa om Joakims framsteg! Han är verkligen en kämpe och han kommer att fixa det här även om det kommer att ta tid, jag vet att det är svårt att acceptera själva tiden men tålamod...Joakim är en krigare! Jörgen, det är inte konstigt att du känner dig nedstämd och ledsen, tänk på allt ni har varit med om sedan olyckan och vilka stora framsteg Joakim har gjort på ändå "kort" tid. Viktigt att ni tar hand om varandra i familjen, så att ni orkar finnas där för Joakim. Tänker på er.. Krama Mia ifrån mig

2009-02-24 @ 13:39:22
Postat av: Tobbe

härligt att höra att Joakim blir bättre !

2009-02-24 @ 17:17:21
Postat av: B

Gick nyligen igenom liknande process då min bästa vän var med om en olycka.

Känner igen så mycke av dina känslor och det du skriver om dina upplevelser, tankar och funderingar.

Tiden kommer att läka Joakim, några steg frammåt och några steg bakåt.

Viktigast är att ni finns där och att Joakim känner eran närhet.

Joakim kommer att bli bättre... låt tiden sköta läkandet.



2009-02-24 @ 18:57:35
Postat av: Stina

Det är så kul att läsa om Jockes framsteg.. Hoppas att allt är bra med er och framstegen fortsätter i rätt riktning! Kram

2009-02-24 @ 19:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0