090224

Hej!

Vilken kille han är vår grabb!


Ännu en ganska dålig dag med rätt mycket tårar när jag har varit för mig själv...

Men jag är ju så stolt över pojken som oförtrutligt gör sina framsteg. Det är ju nästan overkligt att vi kan rapportera Dagens framsteg nästan varje dag... Jag var optimistisk när jag döpte rubriken till Dagens framsteg och hoppades att jag skulle slippa ändra den till Veckans framsteg.

  

Hoppet är det sista som lämnar människan!


Fortfarande kan vi faktiskt skriva om Dagens framsteg i princip varje dag... Och många dagar gör han fler än ett stort framsteg!


Vilken kille han är vår grabb!


Så nu kommer...

Dagens framsteg:

Första gången jag använde rubriken Dagens framsteg var 9 februari. Det har ju faktiskt gått rätt många dagar där Joakim gjort noterbara framsteg i princip varje dag, är det inte ganska fantastiskt?


Nu kommer jag till Ödets ironi...

När jag använde rubriken första gången så skrev jag om att Joakim läste Sportbladet. Det mindes jag inte. Jag kommer ihåg att jag skrivit om att det verkar som om Joakim kan läsa men inte när jag skrev det så jag började leta i bloggen efter första gången jag använde Dagens framsteg och då såg jag vad jag skrivit... "Det verkar som om Joakim kan läsa..."


Dagens framsteg är i alla fall att nu är jag HELT säker på att Joakim kan läsa!

Jag gav honom Sportbladet och lade tidningen upp och ner. När han tog tidningen så vände han på den. Texten var ju upp och ner. Sen satt han och bläddrade igenom tidningen, en sida i taget, och när han kom till något som intresserade honom så stannade han till och läste lite på den sidan. Vi såg det tydligt på hans ögon att han läste. Det var dessutom en artikel som jag vet intresserar honom.

När jag frågade honom om han kunde läsa så fick jag en blick av honom som sa ungefär så här: "Farsan, jag lärde mig läsa när jag gick i ettan, är du helt dum i hela huvudet?"

Blicken var mycket tydlig!

Han fattar så mycket mer än vi tror.


Idag har vi gett honom Coca Cola (hoppas att inte logopeden läser bloggen...). Sen han kom till Neurorehab så har vi bara fått ge Joakim vatten och Loka.

De enda gånger Joakim dricker vatten är möjligen en tidig lördag eller söndag morgon beroende på vad han gjort kvällen innan... Knappt då för då väljer han oftast något kallt i kylen som mjölk eller juice. I övrigt dricker han i princip aldrig vatten. Loka smakade han inte ens på innan olyckan...

Varför håller de på med att ge honom saker han inte gillar? Nu kan de ju borsta hans tänder så det kan ju inte vara något problem då. Förut så var det svårt att komma längst in med tandborsten men nu går det ju att borsta tänderna ordentligt.

Men idag, när han fick Coca Cola, då smaskade han i sig! Han slickade till och med av skeden! Förut har vi fått "tömma" ur innehållet på skeden i munnen på honom och en del har "runnit över" i mungipan men när han fick riktig Cola på skeden så drack han Coca Cola!

Det lilla vi spillde var klantiga farsans fel...


Vilken kille han är vår grabb!!!


Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ge honom extra mycket coca cola från mig! Haha

2009-02-24 @ 23:01:35
URL: http://amnnda.devote.se
Postat av: Joel Karlsson

skönt och läsa att han göra framsteg i princip varje dag, han är en riktig svart-gul krigare jocke! hälsa jocke att AIK har dominerat nu under försäsongen och att vi blir giftiga i år, pissar på bajen kommer vi absolut göra ;) skämt å sido. Hälsa honom så mycket från mig. :) Kämpa på nu Jocke! Vet att du är en stark person!



FRAMÅT STOLTA AIK!



Mvh. Joel Karlsson

2009-02-25 @ 17:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0