090225

Hej!

Redan när jag vaknade visste jag att det här skulle bli en bra dag! Jag mådde bra och var inte alls lika nedstämd som jag var igår. Jag var till och med på bra humör...

Jag hade rätt att det skulle bli en bra dag!


En uppmaning till alla er som följer bloggen och gillar hårdrock: Gå och titta på en Sabaton konsert nära dig!

De spelar i Göteborg 27 mars, Stockholm 29 mars och Örebro 9 maj. Alla spelningar är tillsammans med Hammerfall. Bättre kan det knappast bli!

Jag hoppas innerligt att Joakim har kommit så långt i sin rehabilitering så vi kan gå på spelningen de har 9 maj. Förmodligen en utopi men: Hoppet är det sista som lämnar människan!


Ni som semestrar kan kolla in nedanstående länk och se var Sabaton spelar nära er.

http://www.sabaton.net/tour.html


Både jag och Joakim är stora fans av Sabaton och idag hände det något stort. För en liten tid sedan skickade jag ett mejl till Sabaton och bad om deras stöd i Joakims kamp tillbaka.

En liten lapp med deras autografer och en krya-på-dig-hälsning tänkte jag skulle göra Joakim glad.

Då fick jag svar från Pär, bandets basist, att de ville anstränga sig lite mer än bara en liten lapp.

Tänk att en av bandets medlemmar gör sig tid att besvara mejl själv, att de vill anstränga sig lite mer än en liten lapp. Sabaton är ju ute och spelar hela tiden och ändå tar han sig tid!

Idag fick vi en jättefin affisch med en Krya-på-dig-hälsning och bandets autografer! Det är så stort!!!

Tack SABATON!!!


Man blir gripen, rörd, tagen av alla er som stöttar oss och Joakim! Det är svårt att beskriva hur mycket det betyder för oss och hur mycket det kommer att betyda för Joakim.

Tack ALLA er andra som stöttar oss!!!


Dagens framsteg:

Nu ni, nu börjar det hända lite saker... I alla fall jag uppfattar Dagens framsteg som en mycket stor framgång Joakim gjort.


Han har varit trött några dagar och då brukar jag och Mia säga att han håller på att ladda för nya stora steg framåt. Det börjar bli ett mönster att när han har sina trötta perioder så smälter han intryck och läker ihop eller kopplar ihop saker i hjärnan för att ta nya steg framåt i sin utveckling mot att gå på rock-konsert igen...


Coca Cola idag igen (borde bli sponsrad av Coca Cola, de har ju råd...)!


Vi tog med oss Joakim till kiosken på sjukhuset så han fick köpa sig en iskall Coca Cola. Han satt där i sin rullstol och kikade sig omkring. Det var mycket mer folk i rörelse idag än i söndags så han hade mer att ha uppsikt över. Jag trodde han skulle bli stressad över det.

Om det är mycket som händer runt omkring honom så kan han faktiskt få epilepsianfall. Så allvarligt är det!

Därför är det jätteviktigt för oss att ha koll på hur han reagerar hela tiden men han var hur cool som helst, det verkade som om han inte blev stressad över huvud taget.


Han har ett litet bord framför sig på rullstolen och jag lade Colan på bordet, då tog han flaskan och reste upp den. Sen satt han och höll i flaskan hela tiden tills vi kom till kassan så den inte skulle trilla omkull.

När vi kom till kassan bad jag Joakim ge flaskan till personalen så de kunde ta betalt för den och då såg jag att han lyfte upp flaskan men tjejen i kassan hade i riktigt tid att vänta så hon bara tog den ur Joakims hand och scannade in den. Joakim försökte i alla fall.

När vi kom upp till dagrummet så hällde jag upp lite Cola i ett glas och började ge honom en liten plastsked. Eftersom han tidigare oftast bara fått sånt som inte varit gott så är det lite svårt med första skeden men sen gapade han när jag kom med andra skeden.

Tredje skeden då använde han vänster hand och skulle ta av mig skeden men jag ryckte undan för jag ville ju inte att han skulle spilla ner sig. Tjena... Och vad skulle det göra? Om han spiller några droppar på tröjan så är det ju bara att sätta på honom en ren. Problemet var ju att när jag ryckte undan skeden så spillde ju jag ner honom. Men vi pratar droppar... En liten plastsked rymmer inte mycket.


Synd, tänkte jag efteråt, jag borde ju låtit Joakim prova själv... Så när jag gav honom fjärde skeden med Cola så fick han ta skeden ur min hand (jag hade fyllt upp skeden från glaset med Cola) och så förde han den till munnen, gapade stort, stoppade in skeden i munnen, stängde munnen, slickade av skeden och svalde! Han gjorde det själv!!! Han gjorde det själv!!!

Engångsgrej tänkte jag... Så jag provade igen, igen och igen... Fyra skedar tog han själv! Och vet ni? Han spillde närapå inte en droppe!!! När jag ryckte undan skeden spillde jag mer än han själv spillde på fyra skedar...


Engångsgrej? knappast! Gillar han Loka? Knappast!


Jag hade rätt att det skulle bli en bra dag!!!

Idag har Mikaela äntligen (säkert efter mycket tjat på hyresvärden om jag får tro...) fått nycklarna till deras nya lägenhet! De behöver en lite större lägenhet än den lilla tvåa de har nu när familjen kommer att utökas med en liten bebis. Nu har de haft tur och fått en lägenhet i samma trapp så nu slipper "Adressändringen" bli stressade över att de flyttar så ofta... Det är bara Telia och Radiotjänst som måste fixa lite...
Vi var upp och tittade på deras lägenhet när vi kom från Joakim ikväll och det var jättefint. Mikaela har bra koll på vad som är snyggt inredningsmässigt!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Hittade bloggen när jag sökte på Hammerfall. Blir rörd när jag läser bloggen. Som stort Hammerfall- och Sabaton-fan är jag övertygad om att den musiken hjälper. Håller tummarna för att Joakim kan vara med då. Grabben ahr ju ett hårdrockshjärta i kroppen och "a metal heart is hard to tear apart"

2009-02-25 @ 23:22:38
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Mr.MASA

Även som "hård" hårdrockare blev jag rörd av den här bloggen, som jag upptäckte nu, faktiskt. Får en att insé hur jädra bra man själv har det. Tror också att musik, framför allt hårdrock, kan hjälpa en på fötter igen. Och precis som CrimsonAnna säger: A metal heart is, Very, hard to tear apart.

All lycka till!

2009-02-26 @ 16:02:30
URL: http://masa91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0