090123

Hej
Dagens blogginlägg blir kortare. Det beror helt enkelt på att jag är helt slut.

Jag lovar att återkomma i frågan om medvetandegradens utveckling och vad som kom fram i läkarsamtalet. Hoppas att ni har förståelse för en utmattad pappa.

Dagens absoluta höjdpunkt var i alla fall när vi kom till sjukhuset.
Joakim använder bara ett par skor åt gången och sliter ut dem innan han köper nya. Skor är ju som skönast precis innan de går sönder, eller hur? Eftersom hans jympaskor kastades bort efter olyckan så har han ju inga jumpaskor och sjukgymnasten bad oss ta med skor till honom som han ska använda när han sitter i rullstolen framöver. Så vi åkte och köpte två par olika jympaskor som såg lite olika ut.

Vår krigare var lite vaken när vi kom så jag frågade honom vilka skor han ville ha (en chansning på att han kommunicerar...). Han hade ett par svarta Puma och ett par vita Adidas att välja på. Jag tycker Puma var snyggare... Men Joakim lyfte sin hand och tog i Adidas-skon. Min tanke var ju att han la sin hand på skon som var överst. Då han flyttat undan handen från skorna böt jag plats på dem och frågade om han kunde peka på den snyggaste dojjan. Jag blev nästan chockad... Han pekade på samma sko fast den var underst!!! Joakim vet vad han vill och han talade tydligt om det idag. Han var tydlig i sin kommunikation fast han inte sa något.

Okej, vad tror ni att vi valde för sko åt grabben...? Det värsta var att det måste varit någon som viskat något om prislappen till honom...

Vet ni vad en Brynäsare ska göra nu? Joakim gillar Leksand i hockey så jag ska titta på Leksand-Mora i hockey så jag kan berätta för honom i morgon hur det gick för hans lag i hockey.

Vi hörs i morgon om jag inte kommer mig för att skriva mer senare!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj

Kommentarer
Postat av: Elin Tarakkamäki

jag vet inte vart jag ska börja.. det finns så mycket tankar och funderingar. men kortfattat ska jag säga att jag tänker på jocke varje dag, hela tiden. jag bryr mig så otroligt mycket mer än ni kan ana, oroar mig hela tiden. jag vet att ni är starka, ni tar er igenom det här och ni får honom till att orka kämpa vidare. som du har sagt flera gånger, han är en krigare och det är klart att han klarar allt det här och blir den vanliga gamla jocke en dag! kram

2009-01-23 @ 23:37:14
URL: http://eelint.blogg.se/
Postat av: Elin Tarakkamäki

Jag vet inte vart jag ska börja men kortfattat vill jag bara säga att jag tänker på jocke varje dag, hela tiden. oroar mig och funderar, men jag vet att han klarar det här och blir den vanliga gamla jocke en dag igen. ni är starka, det vet jag.. kram

2009-01-23 @ 23:38:45
URL: http://eelint.blogg.se/
Postat av: Elin Tarakkamäki

oj, trodde inte att det första gick att skicka, så det råkade bli två

2009-01-23 @ 23:42:12
URL: http://eelint.blogg.se/
Postat av: NiclasH

Tja Jögga! Tänker på er hela tiden och håller tummarna för att allt ska gå bra! Starkt av dig att orka blogga, men det är säkert skönt att få skriva av sig. Om inte annat så är det billigare än att gå till psykolog;-) Kämpa på men glöm inte att ta hand om dig själv och resten av familjen också! Trevlig helg! // NiclasH

2009-01-23 @ 23:53:21
Postat av: Familjen Nilsson

Hej Jörgen.

Vi hoppas på jocke och vi tänker på er hela tiden.

Jocke är en stark kille, han klarar detta!

Ta hand om er, som sagt vi tänker på er och Lycka till Mikaela med barnet! Grattis förresten!

Ta hand om er, kärlek ifrån Familjen Nilsson i Stockholm

2009-01-24 @ 01:27:54
Postat av: amanda igen :)

ah, det är helt underbart! även fast allt är väldigt tråkigt så ser jag på något sätt de positiva i det, och det är roligt att det går bättre och bättre! sitter och väntar på att han ska logga in på msn, hoppas jag någon gång kommer träffa jocke i verkligheten! vilket vi pratade om varje gång vi skrev till varandra.

2009-01-26 @ 18:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0