090718

Hej!

Det har ju varit lite tyst på bloggen ett tag och det har berott på att jag och Mia varit på en helt underbar resa till Side i Turkiet. En helt underbar resa!!!

Vi åkte på onsdag förmiddag förra veckan och kom hem tidigt på torsdag morgon.

Med de fantastiska assistenter vi har så kunde både jag och Mia koppla av på vår semester. Det var så otroligt skönt att få en vecka tillsammans med den jag älskar mest av allt i hela världen utan att behöva känna massa oro för en enda gångs skull. Vi visste att det skulle gå bra redan när vi åkte. Med de kontakter vi hade med hemmet under veckan så fick vi det bekräftat, assistenterna är helt klockrena!!! TACK!!!


Har fått veta att en del uppfattar det som om att bloggen egentligen handlar om mig och hur synd om mig det är... Det kan mycket väl vara så att en del uppfattar det så och det har jag respekt för!


Bloggen har varit min bästa terapi! Eftersom det är jag som skriver så är det ju självklart att mycket av mina känslor visar sig i bloggen.

Men jag har också fått mycket positivt från läsare, både som kommentarer men framför allt har jag fått så otroligt mycket positiv respons från Joakims vänner och deras föräldrar när jag träffar dem för mina inlägg.


Nu till lite roliga saker igen!

Under veckan vi varit borta har Joakim utvecklats jättemycket. På en vecka!!!

Jag och Mia har tidigare varit med krigaren varje dag. Vi har sett varje litet ynka steg han tagit i sin utveckling! Varje ynka litet steg!!!

Nu när vi varit borta en hel vecka så har vi sett hur han gjort gigantiska framsteg! På en vecka!!!

Joakim är mycket tydligare i sitt tal!

Han rör på sin högra sida mycket, mycket mer!

Vår son börjar komma ihåg saker mer. Närminnet har utvecklats otroligt mycket. På en vecka!!!

Krigaren har berättat vad som hände när han krockade...

Detta är helt otroligt!!!!!!!!!!


Innan har vi har fått veta av läkarna att han kommer att ha ett stort hål i sitt minne från en tid innan olyckan tills han vaknat upp ur sin medvetslöshet.

Läkarna har sagt att Joakim kommer inte att kunna minnas saker som hänt en tid innan olyckan och det han berättar är saker han fått återberättat till sig själv.

Joakim berättade för en av hans assistenter att han börja minnas olyckan. Joakim berättade saker han omöjligt har fått information om av någon annan.

Krigaren berättade till och med vad han sagt precis innan de smällde!

Han har berättat för assistenten vad de första ord han sa när han vaknade upp!!!

Joakim vet också var det var han körde av vägen!


Allt detta borde han inte veta... En del information kan han ha fått sig återberättat men mycket av det han berättat vet vi att ingen sagt till honom.


Är inte vår Krigare underbar?

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: amanda

Jag har också pratat lite med Joakim på msn och det är så roligt =) Han berättade att ni var i Turkiet men jag trodde inte på honom, haha! Jag är uppe i Hälsingland och när vi körde upp körde vi inom Västerås och det berättade jag för Joakim och han blev väl lite förvånad och berättade hur långt han bodde där ifrån och så vidare. Roligt att ni hade en underbar resa, det förtjänade ni! Kram!

2009-07-18 @ 23:40:01
URL: http://amnnda.blogg.se/
Postat av: Ewa

Vad har hänt med din dotter,har hon fått barn?

Skulle vara trevligt att höra mer om henne nu när hennes blogg är nerlagd.

2009-07-22 @ 16:50:58
Postat av: Karin

Uppdatera gärna om hela familjen :)

2009-07-22 @ 21:44:37
Postat av: Malin

Blivit morfar än?

Hur går det för Mickis egentligen?Länge sen man hörde nått..

2009-07-23 @ 12:33:21
Postat av: Yvonne

Uppdatera om lilla bebisen nu vi är så nyfikna!

2009-07-24 @ 15:17:11
Postat av: Ella

Har du slutat skriva?

2009-07-27 @ 23:31:55
Postat av: Mackan

Lite roligt att det gått framåt så mycket för Joacim när ni har varit borta =P

2009-07-28 @ 19:00:15
Postat av: Bell

jag ville bara säga att jag blir otroligt glad när jag läser detta, att de går framåt för honom. Han är verkligen än krigare!

2009-10-11 @ 19:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0