090617

Hej!



Det måste blivit något fel för jag släppte igenom blogginläggen men det var bara tre av er som kom med... Förmodligen var det SBS (Skit Bakom Spakarna) för mig... Jag är nog inte den värsta hacker världen skådat... Men troligen den lyckligaste...

Idag har vi städat och gjort fint hemma, extra fint!!!

I helgen är det midsommar... Joakim skadade sig dagarna för jul... Och nu...

Jag är så lycklig... Joakim är så lycklig... Mia är så lycklig...


I morgon kommer Joakim hem!!! Det är nästan på dagen ett halvår sen han låg på neurointensiven i Uppsala med slangar överallt och kämpade för sitt liv... Det känns helt sjukt!!!!


JAG ÄR SÅ LYCKLIG FÖR JOAKIMS SKULL!!!!!!!!!!!


Nu är det så här; Joakim kommer hem på permis i morgon. Jag och Mia kommer att ta hand om krigaren de timmar vi inte fått assistent-hjälp under helgen. Det är okej för grabben, vi har frågat.


När han har permis så har vi ett assistentbehov på 43,5 timmar. Vi har fått 19.5 timmar beviljat från Hallstahammars Kommun... det fattas några timmar som vi måste sköta själva...


Men, Mia går på semester nästa vecka så vi har tänkt att Joakim kan få vara hemma på permission på måndag och tisdag nästa vecka. På onsdag skrivs han ut.

Det här innebär att om allt går som vi tänkt så har jag och Mia redan tillbringat våra sista timmar på sjukhuset. Det här innebär också i praktiken att Joakim slipper åka tillbaka och sova på sjukhuset... Krigaren kommer att fortsätta sin kamp hemifrån!!!


Det här innebär att Joakim har blivit så pass återställd efter sina allvarliga skador så han är mogen att börja ett liv... ett eget liv... ett liv utanför sjukhuset... en start mot en tillvaro där han kan leva sitt eget liv... Hmmm.... Efter sex månader på sjukhus.... De första veckorna vågade vi inte ens tro att vår underbara son, Joakim, skulle överleva... Nu är det dags att planera för hans framtid. Den framtid vi inte ens visste fanns för några månader sedan...

Jag är så glad att få skriva dessa ord!!! Sex månader i ovisshet! Nu vet vi att krigarens framtid är ljus...


Tårarna... Nu kommer de igen... GLÄDJETÅRAR!!!!


Vi längtar så otroligt mycket efter att få ha Joakim hemma igen. För hans skull. Han kommer säkert att bli lite mer bortskämd än han var förut. Troligen så kommer jag att steka fler pannkakor nu än jag gjorde innan olyckan. Joakim älskar pannkakor. Stekta i gjutjärnspanna...

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Helén

Shit vad skönt att Jocke äntligen får komma hem. Ja det finns nog inget som är så tråkigt som att ligga på sjukhus så jag förstår er mer än väl.

Ja och han kommer ju hem till rätt årstid när det är sommar och sol och alla människor är positiva, samt att han får komma hem och bli morbror det händer ju inte varje dag.

Ha en superskön sommar nu och skäm inte bort Joakim för mycket ..

2009-06-18 @ 09:41:00
Postat av: CrimsonAnna

Jag är också mycket glad för er skull. Hade en jobbig dag igår men att gå in här värmer hjärtat.

2009-06-18 @ 10:24:04
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Linda

Helt otroligt att denna resa lider mot sitt slut för att göra plats för en annan resa. En resa som förhoppningsvis blir mycket bättre på alla sätt! Det är verkligen skönt att höra att Joakim är på väg hem, det bevisar bara att ingenting är omöjligt men att man måste kämpa hårt. Och det råder ingen tvekan om att ni och Joakim har kämpat på grymt bra!

2009-06-18 @ 12:46:21
Postat av: Milla

UNDERBART, finns inget annat som sammanfattar allt bättre just nu i mitt ordföråd. Allt är bara UNDERBART !! Joakim ska bli morbror och han kommer bli den bästa morbrorn som Michaelas lilla barn kan få! O även några av de bästa morföräldrarna :)

GRATTIS, får man säga så!?

2009-06-18 @ 23:49:23
URL: http://www.metrobloggen.se/mytime

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0