090301

Hej!



Tack för din kommentar, Håkan, gissa om den värmde!!!

Äntligen är vi inne i första vårmånaden!!!

Idag är det 10 veckor sen olyckan... Tio veckor...


Jag har varit lite bakis och skakis idag... Hoppas ingen tar illa vid sig men ibland kan det vara skönt med lite "Master Reset", total återställning...


Mia fick skjuts av Mikaela till Joakim idag. Jag låg och sov till 16.00... Det har ju inte hänt sen jag var i Joakims ålder...

Jag tänkte att Mia skulle få åka med Mikaela hem men jag längtade så mycket efter grabben... Jag var tvungen att åka in till Joakim och träffa honom en liten stund idag också. Måste träffa honom varje dag...

Idag har Joakim varit ute. UTOMHUS! Första gången sen 21 december!

Mia, Mikaela och hennes sambo tog med honom på en promenad och gick en sväng på sjukhusområdet. De var ute nästan en halvtimme. Som Mia uppfattade det så tyckte Joakim att det var skönt att komma ut i friska luften fast jag vet att han inte är särskilt förtjust i vinterkyla... Vi borde nog bott i Thailand...


Dagens framsteg:

Idag har Joakim nästan helt och hållet borstat tänderna själv. Fatta hur duktig han är! Som jag skrivit tidigare, försök själva att borsta tänderna med fel hand... Rapportera gärna hur ni upplevde det...

I morse när hans ansvariga sjuksköterska gjorde "morgontoaletten" så (med lite guidning) tog han på sig sin tröja själv! Det var en långärmad t-shirt och han fixade det själv!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Annika Nilsson

Kul att han nu får komma ut lite, nu går det framåt, härligt. Ni är så duktiga hela familjen.

2009-03-02 @ 06:33:34
Postat av: CrimsonAnna

Ta hand om dig själv också-jag tror Jocke mår bättre av en familj som mår bra.

Stiligt jobbat med t-shirten.



Får jag länka till den här bloggen? Jag tycker den ger bra perspektiv men vill inte göra det utan ert medgivande.

2009-03-02 @ 10:02:42
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Kaj

Vilken fin blogg! Jag hamnade här av en slump och blev väldigt berörd av Er historia som väckte starka känslor hos mig.

Jag kommer att fortsätta att följa Er kamp och håller alla tummar jag kan för Joakim.

Det är i sorgen man finner den äkta glädjen, sägs det.



Allt gott

/Kaj

2009-03-02 @ 22:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0