090305

Hej!

Sabaton...

De är stora på många sätt! Deras musik gör Joakim harmonisk och de tar sig tid att svara på en enkel pappas mejl... Jag älskar Sabaton!!!

Jag skickade ett "tack-mejl" till basisten i Sabaton för de har ju skickat en snygg plansch med en "krya-på-dig-hälsning" till Joakim.

Sent igår kväll fick jag svar från basisten där han skrev att de är glada att de kan hjälpa med det lilla de kan bidra med. För oss är "det lilla de kan bidra med" så viktigt!!!

Joakim tittar på affischen och ibland kan man skönja ett leende när han ser bilden på Sabaton! När vi lyssnar på Sabaton på hans musikstunder fäster han blicken på planschen! Att få deras lyckönskningar är stort för honom, jag är helt övertygad om det!!!


De har ju redan gjort mer än man kan begära av ett band som ligger ute på europaturné!

Sabaton tog sig tid att skriva en privat hälsning till vår Joakim på en affisch, Pär tar sig tid att svara på mitt mejl när Sabaton är ute på Europaturné!

Det är helt overkligt... Det gör mig så glad! Vilket band!!! Han har dessutom lovat att skicka en hälsning till Hammerfall.

Sabaton REGERAR!!! Bäst musik och bästa medlemmar!!!


Joakim har samma favoritlåt med Sabaton som jag och Mikaelas kille, Primo Victoria! Klockren!!!


Takida är också ett återkommande band när han har sina musikstunder ("MYSik-stunder. Han MYSer verkligen när han lyssnar!)

Hans favvolåt där är Curly Sue.


Hammerfalls bästa är nog de två första skivorna om han får bestämma. Av förklariga skäl så har Joakim inte hört Hammerfalls senaste skiva förrän efter olyckan men det verkar som om han gillar den när jag som pappa tittar på hur han reagerar när han lyssnar! Kan nog kvala in bland topp tre!


Hårdrocken (musiken) tog stor plats i bloggen idag...


Ibland är vissa dagar sämre än andra och ibland är vissa dagar bättre än andra och idag, mina vänner, har det varit en dag som är bättre än andra!!!


Dagens framsteg:


Vår vanliga promenad ner till cafeterian så kom jag på att Joakim brukar dricka Sprite ibland. Det är inte så lätt för oss föräldrar att ha koll på vad en 18-åring gillar mest av allt... Tur att han har kusiner som har koll...

Så jag tog fram en Coca Cola och en Sprite och lät grabben välja. Det var faktiskt inte ett helt självklart beslut men efter ett tag valde han Cola (han velade lite...). Få se hur det blir nästa gång.
Framsteget är att han hade beslutsångest.


Det är nu vi hoppas att inte logopeden läser bloggen...


Vi köpte glass åt Joakim, Cornetto, Jordgubb. En strutglass han kunde äta själv, och det gjorde han, åt själv! Det var nog det bästa han fått efter olyckan...

Han fick en hel strutglass, Cornetto Jordgubb, att ta hand om...

Självklart hade vi koll hur han svalde!

Självklart skulle vi aldrig någonsin riskera att det skulle bli fel med Joakims svalg.

Joakim åt inte "rånet" på glassen utan han fick bara smaka på det goda, glass.


Joakim käkade glass! Inte en enda gång hostade han. Det vi var tvungna att ha koll på var att han inte tog för stora tuggor av glassen.

Både jag och Joakim älskar glass och vi slickar inte i oss glass, vi tuggar i oss glass. Där har det inte ändrats något hos pojken, han tar tuggor av glassen!

Jag var tvungen att ta av honom glassen för på slutet det blev lite för stora bitar glass.

Då blev han redigt sur... Han sträckte sig efter glassen och gav mig "onda ögat"... Vad glad jag blev, han blev förbannad på mig!


Sen gick jag och Joakim till Apoteket på sjukhuset för jag skulle hämta medicin. Då bad jag honom trycka fram en nummerlapp, han kollade på apparaten och tyckte på en ruta där det stod "Recept". 

Om ni går in på Apoteket och kollar så ser det ut som det är en ruta man kan trycka på där det står "Recept".

Så han gjorde rätt.

Då berättade jag för Joakim att han skulle trycka på den lilla gröna knappen bredvid. Han gjorde det direkt! När lappen kom ut så tog han lappen, lade den på bordet, rättade till den så jag skulle se vilket nummer vi hade och sen var det bra.


När vi skulle åka hiss till hans avdelning så sa jag åt Joakim att vi ska till "femman" så jag vill att du trycker på "5". Inte ens en tvekan. Han tryckte på femman direkt!!!


Han är ju värsta krigaren!!!


I morgon ska vi på rehab-möte med personalen. Längtar efter att se hur de ser på Joakims framtid!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Hej! Tack för mejlen-använder den sällan. Tackar också för förtroendet att få länka till bloggen.



Härligt att läsa vad musiken betyder. Känner också så. Lyssnade just på Sabaton från P3 Live ikväll-tänkte på Joakim när de spelar "Light in the black"



2009-03-05 @ 23:24:59
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Annika Nilsson

Ska också lyssna på Sabaton trots att jag nog är för gammal för sånt, men för Jockes skull så gör jag det. Har alltid gillat hårdrock så jag kommer nog att gilla detta. Ha en bra helg och hälsa Mia, Michaela och S från oss. Kul att det går så bra för Jocke nu, jag blir så glad.

2009-03-06 @ 06:19:42
Postat av: Håkan

En fundering?

Tror du han fick glasshuvudvärk när han tuggade i sig glassen?

Har för mig att du får det.

2009-03-06 @ 15:36:30
Postat av: Lindalarven

måste bara säga hur otroligt tagen jag blev av denna blogg. ger er alla lyckönskningar jag kan för att det ska fortsätta gå framåt för joakim!

2009-03-06 @ 19:26:52
URL: http://hallonlarv.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0