090308

Hej!

Idag har det varit lite jobbigt...

Trots den fruktansvärda tragedi vi har genomgått så finns det massor man kan lära sig och glädja sig åt.

Den lilla framgången blir så extremt värdefullt! Den stora framgångens värde går inte ens att förklara!

Vår familj har gått igenom bland det svåraste som finns. Vi kommer att gå starka ur det här!


Tänk att värdera en sådan sak att få ha sin egen son hemma i en timme, tänk hur vi längtar efter det, tänk hur glada och lyckliga vi är för den tid vi har framför oss innan vi får hem vår älskade Joakim.

Innan olyckan tog vi så mycket för givet... Nu är allt så värdefullt...


Dagens framsteg:

Joakim har varit skitförbannad på mig idag. Han försökte till och med bita mig... Ska man glädja sig åt det eller ska man bli ledsen? Det var en jättekonstig känsla... Joakim går igenom en ny fas i sitt tillfrisknande och vi har fått veta att han kommer att bli så otroligt frustrerad att han kommer att få kraftiga humörsvängningar. Det är en del av utvecklingen och det är skälet att jag är så glad!!! Men, sen är det ju inte kul att han är så arg på mig...

Han har ett bord på rullstolen för att han inte ska trilla ur stolen men han vägrar ha bordet framför sig. Jag tror att han känner sig instängd när han har bordet framför sig så vi lät honom ta bort bordet (det fixade han själv...).

När han inte har bordet på stolen måste vi ha koll på honom varje sekund så han inte drar sig upp och ramlar ur stolen.

Han blev så in i bengen förbannad på mig när jag tog tag i honom när han drog upp sig i stolen så han tog min tumme och skulle bita mig... Det gjorde ont i hjärtat och jag blev ledsen... Men samtidigt förstår jag honom... Svåra känslor att hantera... Och det lär bli värre...


Nu räcker det för idag för det har varit lite kämpigt idag...

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Håkan

Jamen, Jörgen

Tror du inte att han bara visade lite "hälsingeblod".Skämt o sido, är det inte skönt att han visar nån form av känslor?

2009-03-08 @ 19:52:35
Postat av: CrimsonAnna

Tungt-känner med er båda.

2009-03-08 @ 22:37:57
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0