090311

Hej!

Sebbe, det är bara att börja boka tid i elljusspåret... Jag kunde ha kalsingarna men det kunde inte du!

Jag har bevis!


Mia har varit på IKEA... Därför kommer dagens inlägg sent. Gissa om jag krånglat och mekat... Det blir säkert bra när det blir klart...


Klockan är så mycket och jag har ätit två korvar med bröd. När jag är klar med bloggen väntar en god Kinamiddag! Varför äter dom inte lasagne eller spagetti och köttfärssås? Vi vill ju inte äta upp Joakims mat...


Jag är dock nödd och tvungen att berätta om en sak som berörde mig så hårt. Vi berättade om det på avdelningen också och Joakims närmaste personal var nära till tårar. Det här är så stort att det går nästan inte att förklara!!!  

Tänk vilka underbara människor det finns!!!


Som jag berättade igår så var det en familj jag inte ens visste vilka de var som drog iväg till Thailand för ett par veckor sedan. De försökte, letade överallt för att hitta en keps som liknade Joakims älsklingskepa. Tyvärr hittade de ingen liknande keps så de köpte en kepa som de tyckte var fin.

Idag var jag till familjen och hämtade kepan. Alltså, jag var beredd att betala bra för den men jag fick inte ens betala...

Tänk vilka underbara människor det finns!!!


Vi tog med oss Billabong-kepsen till Joakim och lade den i knäet när han satt i rullstolen, jag tyckte den var skitsnygg, och frågade vad han tyckte.

Han kollade lite på kepsen och lät den ligga kvar i knäet och gjorde inte så mycket... Tänk om han inte gillar den...?

Jag tog kepan och knäppte den som han vill han den och satte på honom kepsen. Då fick den vara kvar på huvudet.
Han hade dambesök så det kanske var därför han inte var så intresserad... Men jag ville ju veta om han gillade kepsen så jag körde in rullstolen i en toalett med låga speglar så han kunde se själv.

Han kollade in spegelbilden och sen log han!!! Han älskade kepan!

När han gick och lade sig för att få sin dagliga skönhetsvila så kom vi in till honom och då hade han kepsen fortfarande på sig... Personalen fick inte ta av honom den... Vad tror ni? Älskar han kepan..?

Det är första gången vi ser att han har keps på sig när han vilar middag.
Innan olyckan hade han alltid kepan på sig. Vi fick alltid tjata på honom att man har inte keps på sig när man äter... Nu hade han keps när han skulle vila, precis som Joakim!!!

Tänk vilka underbara människor det finns!!!


Dagens framsteg

Nu har pappa fått allvarligt blodsockerfall så nu måste jag få mat...

God natt!

Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har följt denna blogg ett tag. jag är helt säker på at joakim kommer att klara av det här och att allt kommer bli som förut inom sin tid. ni är verkligen starka! det ska bli roligt at kunna träffa joakim igen och stå och prata med honom som vanligt så småningom. det ser vi fram emot!!

2009-03-11 @ 23:49:02
Postat av: Thailands familjen

Hej!

Gissa om det glädjer också oss att kepan gillades, som vi letade utan resultat. Så hittade vi denna som vi tyckte var snygg men den var inte lik Joakims andra kepa. Jätte roligt att den blev så populär. Hälsa Joakim att han passade jätte bra i den:) Ha det så bra, Hälsar vi med kepan

2009-03-12 @ 08:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0