090312

Hej!

Har fortsatt med att skruva ihop grejjer sen igår. Idag var det bara bordet kvar så det gick ganska snabbt.


Förstår varför Ingvar Kamprad ligger på topp-tio-listan över världens rikaste... Det är ju vi kunder som gör allt jobb åt IKEA... Hur smart är han...?

Synd att inte jag är lika smart som Ingvar...

Nu har jag i alla fall skruvat ihop alla grejjer.


Mia har fått för sig att vårt gamla vitrinskåp ska målas i samma färg som allt annat så jag har blivit tvungen att maskeringstejpa alla fönster i skåpet. Mia har inte tålamod.

Men det är här vi skiljer oss från "vanliga" familjer... Mia målar och donar och jag lagar mat åt henne... Idag lagade jag inte mat men jag såg i alla fall till att hennes mat var varm och god när hon målat klart. Allt var undanplockat när hon målat klart...

När det är jag som har "jobbat" så ser Mia till att jag har varm mat och att allt är undanplockat.

Vi funkar för det mesta ganska bra. Fast bara om det Mia har bestämt sig för att köpa finns på IKEA... Finns det inte blir det lite jobbigt... Men vi löste det också! Jag älskar min Mio min Mio!


Joakim då, kanske ni undrar... Bloggen handlar ju om hans framsteg.

Joakim har blivit läkarundersökt idag av en neurolog som inkallats från Uppsala. Hela grabbens team var med på undersökningen och de i teamet vi talat med uppfattade det som om Joakim har en god prognos. Tyvärr var ingen av dem med på rapporten så vi vet inte så mycket mer idag än igår. I morgon hoppas vi att vi får träffa Joakims ansvariga läkare!

Neurologen från Uppsala hade sagt till Joakim att det finns mycket att arbeta med och att han måste kämpa vidare!

Joakim... kämpa vidare..? Ett hårdrockshjärta som han skulle aldrig någonsin ge upp!!!


Skumma saker...

Joakim ligger på Neurorehab i Västerås. Det sägs att det är en av de bästa i Sverige. Men det verkar inte finnas en enda Neurolog... Skumt!


Dagens framsteg:

Joakim visar känslor tydligt. Han kan bli väldigt förbannad och han ler och bli glad.

Det som är så otroligt viktigt är att han blir arg när det finns anledning att bli arg, att han blir glad när det finns anledning att bli glad.

Idag blev Joakim skitförbannad när han spillde på sig mjölk när han fick prova att äta pappas lasagne. Han blev så j-vla arg på sig själv så han tänkte bita sig i fingret.

Men det som är viktigast är att hans ilska går över. Att han inte är arg hela tiden. Då kan Joakim härleda sin ilska till en speciell situation och när den situationen inte finns längre så upphör hans ilska.

Neurologen från Uppsala tyckte det var jättebra!


Tyvärr så åt han inget av lasagnen. Vi vet inte redigt vad det beror på men jag vet att han normalt tycker att min lasagne är god. Det troliga är att han har lite svårt att gilla det som är varmt.

Hittills har jag bara provat kallt och rumstempererat.

Vi kämpar på och snart äter han mat också!!!


I morgon hoppas jag att jag har något att förmedla angående doktorns undersökning av Joakim.

Hälsningar
(En trött...) Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0