090313

Hej!

Jag är så förfärligt trött...


Jag måste få berätta något fantastiskt!!!


Mia och jag skulle gå till cafeterian och köpa Center till Joakim och då mötte vi en sköterska som sa att vi hade besök... Vilka kan det vara tänkte vi? Vi brukar ha ganska bra koll på vilka som besöker Joakim.

Jo, det var den fantastiska familj vi träffade i mitten på februari (se blogginlägget skrivet 090217) som varit i samma situation som vi. Maken i familjen fick samma diagnos som Joakim har.

Idag kom de för att hälsa på oss på sjukhuset!!! Så underbart!!! Deras 4-åriga son hade ritat en jättefin teckning till Joakim och sen hade de skrivit några rader till Joakim som jag skummade igenom när de var på sjukhuset. När jag läste det noggrant så rann tårarna i floder...

Alltså, om ni läser bloggen, hoppas att ni förstår hur värdefulla ni är för oss!!! Tusen kramar!!!


Jag var in till grabben och var där bara ett par timmar idag. Känns lite konstigt att åka hem så tidigt men jag kände att jag är tvungen att ladda mina batterier för det är mycket lång tid kvar på hans rehabilitering och vi måste ha kraft att orka vidare. Därför är det viktigt att lyssna på sig själv.


Joakim har också en tröttdag idag. Han har sovit ovanligt mycket och de fick väcka honom för att de vill att han sover i natt också...


Dagens framsteg:

Joakim har fått prova kommunicera med skyltar idag. Min uppfattning är att det borde de testat med långt tidigare. Jag förstår dock argumenten till varför de väntat. Det finns nämligen risk att om han lär sig kommunicera med att peka på skyltar så skulle han kunna välja det i stället för att prata. Den risken är helt obefintlig hos vår krigare. Han kommer aldrig att ge upp!!!

Hur som helst så var han jätteduktig! De hade flera skyltar varav en var det Ja och Nej på. När de frågade ja- eller nejfrågor så svarade han som han skulle. Sen visade de upp en skylt med alla veckodagar och frågade om han kunde peka på torsdag. Då tittade han noga på skylten och sen pekade han på Nej-skylten som låg vid sidan av... Är inte det ganska bra gjort?

Jag tror att det han var för trött för att träna på att läsa. De borde ha dessa övningar på eftermiddagarna när han är mer alert och vaken.

Nu är i alla fall kommunikationen igång! Vi längtar efter talet men nu har vi alla fall lite att gå på.


Joakim har klippt sig ikväll. Hans moster har varit hos honom och klippt honom så det ska bli spännande att se hur fin han blivit. Han passar jättebra i kort hår!

Rapport om det kommer i morgon. Det ska bli spännande att höra hur han skötte sig som frisörkund...


Nu ska jag kolla på Leksand som möter Södertälje i hockeykvalet till Elitserien.

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Bark

Så skönt att höra att han har börjat kommunicera lite, jag tänkte även fråga om jag skulle kunna få komma upp och hälsa på något mera.



Kramar från Bark!

2009-03-14 @ 00:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0