090316

Hej!

Jag är ledsen att det inte kom något inlägg igår. Jag var så trött... Det är slitsamt nu... Det händer så mycket men ändå händer nästan ingenting... Nära på omöjligt att förklara för utomstående... Ibland är man bland molnen och ibland undrar man hur hett det kan vara i helvetet...


Men nu... ÄNTLIGEN!!!

I morgon är den stora dagen här!!! I morgon kommer vår älskade son hem... Om än bara för en liten stund så kommer han att komma hem till oss. Med tanke på vad som hänt så känns det helt overkligt. Tänk att Joakim är på väg hem, på riktigt! Så mycket som vi har längtat...

Tårarna rinner när jag skriver detta. Som vi har längtat efter denna dag, som vi har längtat! Nu är den snart här!!! Joakim kommer hem!!! Hem till oss!!! Om än bara för en liten stund så kommer Joakim hem!!!


Vår stolta krigare har visat att nu är han på gång på riktigt. Nu är det ingen lek längre. Nu ni, nu kommer det att hända grejjer!!!

Min absoluta övertygelse är att det här kommer att trigga igång saker i Joakims hjärna så han kommer att göra stora framsteg framöver. Efter att han har kommit hem vet Joakim vad han har att kämpa för!!!


Vår stolta krigare kommer att vinna slaget över skadorna!!!


En vädjan:

Med tanke på att vi inte vill att Joakim ska bli störd så vädjar jag till alla att låta Joakim få ha sin första permission för sig själv tillsammans med oss i familjen. Snälla, snälla, snälla... respektera detta! (jag höll på HEAT i Melodifestivalen, inte Snälla...)


Dagens framsteg:

...är jag lite kluven till... Joakim har bytt rum. Han har hela tiden legat i ensamsal men idag så bedömde personalen att han var mogen att ligga i tvåsal.

Jag tycker att det varit skönt att han har legat ensam för då har vi kunnat vara där när vi vill utan att ta hänsyn till besökstider och vi har kunnat stänga in oss på hans rum när han behöver vila, vi har kunnat stänga in oss och lyssna på Hammerfall och Sabaton så högt vi velat... Nu är det slut på det...


Besökstiderna är supergenerösa så där är inga stora problem, vi får vara där mellan 11.00 - 20.00.

Hans rumskompis verkar cool. Några år äldre men de verkar ha många intressen som de delar. Vi har bara träffat honom och några anhöriga lite snabbt idag men jag känner att det här kommer att bli bra trots allt... Han har väldigt trevliga anhöriga!!!

Hoppas att rumspolaren också gillar musik och allra helst hårdrock!

Hoppas att rumspolaren också gillar sport och allra helst AIK i fotboll och Leksand i hockey!

Framsteget är att Joakim är mogen att ligga i tvåsal!!! Han tar sina steg framåt hela tiden!


Vår stolte krigare är nu redo att på allvar ta sig an den stora striden han står inför mot ett normalt liv, och Joakim kommer att vinna!!!


Vet ni...? I morgon kommer vår stolta krigare hem!!! HEM!!! Om än bara en liten stund så får vi hem vår älskade Joakim i morgon!!!

Jag längtar till i morgon... Hoppas att jag kan sova åtminstone några timmar...

Jag längtar...

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, gud vad kul att han ska få komma hem en sväng. Det tror jag gör han ännu starkare! Han är en sån krigare, Joakim!

2009-03-16 @ 21:46:23
Postat av: CrimsonAnna

Du behöver inte be om ursäkt att det inte blev något inlägg igår. Jag tror jag har övriga läsare med mig när jag säger att vi vet att du använde energin till något bättre.



Hoppas ni har det fint under permisen och att ni får vara ostörda.

2009-03-16 @ 23:53:06
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Camilla Anell

Grattis! Vad skoj för er allihopa att det går så bra för Joakim att han nu äntligen får komma hem en sväng =)



Hälsningar en fd KPK:are =)

2009-03-17 @ 09:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0