090322

Hej!

Jag och Mia är sjukskrivna och i morgon är det nytt läkarbesök. Mia känner att hon behöver någon vecka till men jag känner att jag kanske behöver komma igång med att jobba lite igen.
Troligen kommer jag att börja jobba ett par timmar om dagen från och med tisdag. Det känns jätteskönt att vi kommit så långt att en återgång till ett normalt liv börjar ta form, att vi äntligen orkar planera inför en framtid och inte bara vänta på framtiden...
Jag har vaknat på morgonen, läst tidningen, druckit kaffe, duschat och satt på mig mjukisbyxor... i tre månader... På tisdag är det dags för "blåstället" igen... Ska bli skönt att ta på sig arbetskläderna igen och börja närma sig verkligheten. Håll tummarna att min hjärna klarar av att hålla reda på och hålla isär det som är viktigt för kunderna.

Dagens framsteg:
Självklart är det att jag nu kommit till insikt att nu måste vi på stort allvar planera för framtiden. Tidigare har framtiden varit lite "skum".
Egentligen har tiden på alla sätt varit skum... I nutiden har tiden stått still, i backspegeln har tiden gått så fort att vi knappt hunnit med... och framtiden... den har ju nästan inte ens funnits... vi har försökt att överleva nuet...
Nu börjar min hjärna planera för ett liv efter olyckan och det beror på Joakims framsteg och hans krigarinställning!!! Joakims framsteg har gjort att jag kommer nog att orka börja jobba. Skönt!!!

Ha det så bra!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Inte bara Joakim som har krigarinställning. Hoppas det går bra att gå tillbaka till jobbet:)

2009-03-23 @ 08:19:05
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Helén

Kanonbra Jörgen att allt börjat att ta sin forna form och att ni får chansen att uträtta dåd på andra ställen så som era arbetsplatser. Du ska se att hjärnan fungerar alldeles utmärkt.. det är som att cykla .. har man en gång lärt sig så sitter det.

Lycka till Kram Helén

2009-03-23 @ 12:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0