090323

Hej!

Världens tröttaste krigare... Gissa vem det är...?

Det kan vara Joakims första permis som tog så mycket energi.

Det kan vara Joakims sätt att hantera sina skador som tar så mycket energi.

Hur som helst så var pojken jättetrött idag också...

Ändå händer nedanstående...


Dagens framsteg (blev många idag igen...):

Ni som känner Joakim väl vet att han gillar att spela poker. Idag har han lärt sjukgymnasten att spela Texas Hold´m. Han lärde henne...


Jag vet inte hur det gick till men när vi kom vid ett-tiden idag var Joakim jättetrött och ville bara sova... Han hade haft hård träning på förmiddagen.

Sjukgymnasten, hon gav sig inte. Och vi ser att Joakim gillar henne fast han kan bli ordentligt sur på henne också när hon väcker honom.

Träningen började med lite Boule. Joakim pussade klotet innan han kastade iväg det. Hon såg på honom att han visste exakt hur man skulle spela!

Sjukgymnasten vann två gånger i rad och då surnade Joakim till så tredje gången kastade han sitt klot bakåt. Nu får det vara nog, tänkte han!


Sjukgymnasten är också en grym tävlingsmänniska så de kommer att få skitkul framöver!!! Dessutom en Djurgårdare med mycket glimt i ögat!!!


När han tröttnade på Boule så tog sjukgymnasten fram en kortlek och föreslog en pokermatch i stället fast hon visste inte riktigt hur man skulle göra.

Då visade Joakim att man börjar med två kort var som är "mörka" sen bettar man, efter det ska det läggas upp tre "öppna" kort och sen bettar man, efter det kommer ett nytt öppet kort och bet och slutligen ett femte öppet kort för slutbettning.

Sjukgymnasten var med så mycket att hon visste att det var en amerikansk stat som spelet handlade om men hon trodde det var "Chicago" de spelade...

Jag fattar inte redigt hur Joakim lärde henne hur man gjorde men hon berättade och då sa jag att det där är ju Texas Hold´m och det är enda poker Joakim spelar... Hur gjorde han för att lära henne???

Är han krigare..?


På förmiddagsträningen skrev han sitt namn på ett tangentbord på datorn... Joakim behövde lite hjälp med att träffa tangenterna men han skrev sitt namn... Det är ju så man... GRÅTER....


En annan stor sak som hände idag var när han fick Sportbladet. Han bläddrade upp till första uppslaget på Sportbladet och han blev helt förtvivlad... Han ruskade på huvudet, han tog sig för pannan, det såg ut som om han skulle börja gråta... Han var helt tagen... Han var helt knäckt...

Hur kan en pappa glädja sig åt något så sjukt?

Jo, för det var en så normal reaktion för honom. Där stod att läsa att Leksand var borta ur striden om Elitserieplats. När det gick upp för Joakim blev han helt förtvivlad... Jag har inte sett så starka reaktioner förut. Och det var han själv som läste om eländet...


Joakim var förtvivlad och hans förtvivlade pappa var glad... Inte för att Leksand inte kommer upp i Elitserien utan för att Joakim var förtvivlad, att hans känslor finns kvar. Så svårt att förklara men det här var så viktigt i hans väg tillbaka!!!


I morgon väntar jobbet! Ska bli riktigt skönt att börja jobba igen!!! Ha sina vanliga arbetskläder på sig igen. Börjar bli lite trist att gå i mjukiskläder... Skorna är putsade!!!

Mycket av ens egen identitet finns faktiskt i jobbet.

Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, va duktig han har blivit, blir helt impad

2009-03-23 @ 20:03:29
Postat av: CrimsonAnna

Oj, när Joakim blir frisk så får han komma och lära mig spela poker:)



Illa med Leksand, borde kanske skicka bilden på Sabaton i Leksandströjor.

2009-03-23 @ 23:06:09
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Manno

Åh jag blir så lycklig av att läsa här varje dag !

Nu har jag till och med lärt mig att kommentera haha :) !



Jag saknar jocke så oerhärt mycket, som min bror, bästa vän, att ha honom att prata med som alltid annars..

Och jag vet att den dagen kommer när vi sitter och snackar brudar och massa annat skit medans vi väntar på att maten ska bli klar som förut!



Kan inte beskriva hur glad jag blir av Jockes framsteg, jag blir pirrig i hela kroppen och vill bara skrika ut min glädje!!



Jag älskar er<3 / manno.

2009-03-24 @ 14:40:30
Postat av: Anonym

Även om jag bara träffat Joakim någon enstaka gång så vill jag att ni ska veta att jag tänker på er och allt ni går igenom. Ni är så otroligt starka, inte minst Joakim. Kramar.

2009-03-24 @ 16:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0