090324

Hej!

Två timmar på jobbet idag... Jag är helt slut... Svårt att förklara hur det kan vara så påfrestande... Svårt att själv förstå varför jag har blivit så trött av så lite...


Det har väl med den komplicerade hjärnan att göra. En sak jag har lärt mig under dessa dryga tre månader Joakim varit på sjukhus är att hjärnan är extremt komplicerad och har extremt många funktioner att sköta om som vi inte tänker på. Man vet aldrig vad min hjärna har gjort idag som förbrukat så mycket energi. Hjärnan sköter mycket saker som vi aldrig tänker på.

"Nu vet jag hur jobbigt det är med nya intryck i en krissituation trots att det gått så lång tid." Tänkte jag skriva...

Men det är fortfarande omöjligt att begripa vad Joakim går igenom. Helt omöjligt att inse hur stark han är!


Det var i alla fall skönt att komma igång med jobbet. Nu får konkurrenterna akta sig för när är jag på gång igen!


Dagens framsteg:

Krigarens krigarhjärta gör mig lycklig!!!

Idag har Joakim verkligen kämpat och krigat. Han har stått på benen utan hjälp av tippbräda och andra saker. De var tre personal så stod omkring honom och med hjälp av väggen så har han stått själv idag!!!

Det stramar och det drar i benmuskler, hälsenor, senor och gör ont närapå överallt på honom men han fixade det! Han gav inte upp trots flera försök innan han lyckades. Han kunde stå själv!!!

Krigaren kämpar och sliter! Jag håller på dig, Joakim!!! Du är bäst, grabben!!!


Snart springer han väl... Hmmm, kanske inte i morgon eller i övermorgon men med hans inställning så kommer han att fixa det här. Det är en mycket stolt pappas övertygelse!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har setat och läst igenom alla blogg inläggen och jag måste säga att ni är ena riktiga krigare allihoppa! Jag har träffat Joakim bara någon enstaka gång men att läsa om hans framsteg värmer verkligen. All världens kämpa på kramar till er och Joakim!

2009-03-25 @ 12:51:41
Postat av: Annika Nilsson

Kul att ni börjar komma in i gamla vanor igen, med jobb mm samt att Jocke nu står upp. Storartat. Detta kommer att gå jättebra Jörgen o Mia.

2009-03-25 @ 20:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0