090507

Hej!

Alla nya intryck... Joakims gigantiska framsteg... Det tar extremt mycket energi att ta till sig. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så slut av att se Joakims positiva utveckling... Det har varit så jobbigt... På ett positivt sätt men jag är helt slut!


I morgon har jag och Mia förlovningsdag! 8/5 1986 förlovade vi oss!!! 23 år!!!!
Hur ska vi fira det då kanske ni undrar?
Mia drar iväg till Ullared, bussen går från Hallstahammar halv fyra i morgon bitti... Hon kommer hem vid halv tolv tiden i morgon kväll... Romantiskt, eller hur?
Hade det varit på 25-årsdagen...? Nä, det skulle ju aldrig ske.

Vet ni vad som är viktigt? Jag älskar min Mio min Mio....

Jag ska hämta Joakim själv i morgon. Det kommer att bli spännande. Skönt att hans resa hem blir en trygg Audi-resa!


Dagens framsteg:

Joakim pratar mer. Det är jättejobbigt för honom att formulera ord och få ut dem ur munnen. Det som är normalt för oss är han tvungen att kämpa för att få till...

Vet inte hur många gånger jag skrivit detta men Joakim är den värsta krigare jag träffat!!! (jag vet att det finns andra krigare också, jag har träffat många av dem)

Hans högra hand har blivit starkare sen igår. Det är ju otroligt att man kan se sådana förändringar bara på ett dygn...


Hans humor är definitivt kvar!!! Vi har hört att han skämtar med personalen och han skojar med oss. Idag har han haft kompisar och han följer med och förstår deras skämt. Han skrattar så han kiknar!!!


Jag älskar Joakim!!!


I morgon ska jag hämta Joakim så han får åka Audi hem.


Fick så många underbara kommentarer på mitt förra inlägg! Tack alla!!! Det gör det enklare att fortsätta att blogga när ni är så många som stöttar Joakim! (och mig...)


Hälsningar

Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: amanad

Joakim är bäst!

2009-05-07 @ 22:19:31
URL: http://amnnda.blogg.se/
Postat av: LindaF

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men följer din blogg så gott som varje dag. Joakim och ni (hans familj) är ena riktiga kämpare. Och så vill jag bara tillägga att ni hade kunnat vänta med att förlova er i 3 dagar då hade ni lyckats prickat in det på min födelse :)

2009-05-07 @ 23:13:38
URL: http://lindasofief.blogg.se/
Postat av: Maria Josson

Jag fick en tår i ögat när Håkan berättade om Joakims framsteg, kämpa på!

Kram Maria

2009-05-08 @ 09:41:26
Postat av: CrimsonAnna

Grattis på förlovningsdagen:)



2009-05-08 @ 09:59:37
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Lena

Blir så glad för er och Joakim skull när jag läser att han har börjat prata. Underbart!!

2009-05-08 @ 14:39:31
Postat av: Camilla Normark

Vill skicka en vårhälsning till er alla i familjen. Hoppas av hela mitt hjärta att framstegen fortsätter att infinna sig hos er krigare. Jag kommer att fortsätta läsa din blogg som är så bra skriven ! Har pratat en del med moster Åsa också, vi är arbetskamrater, även hon har bekräftat framstegen. Känns enormt att även få höra de fina framstegen "live".

Må gott och kram

2009-05-08 @ 20:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0