090508

Hej!

Nu ligger Joakim och sover på sitt rum. Snarkar... Fattar ni hur skönt det är?

Att sitta i soffan och lyssna på hur han njuter av att vara hemma.

När jag kom till honom på sjukhuset idag så frågade jag hur det var och då sken han upp som en sol, "Kanon" sa han.
Sen hann jag inte säga något mer innan Joakim sa: "Ska vi dra nu?"

Brådis hem!!! Jag förstår honom!

Nu är Joakim hemma hela helgen. Han ska inte tillbaka förrän på måndag morgon.
Framöver kommer det bli så, fyra nätter på "sjukan" och tre nätter hemma.
Det är i alla fall vad vi hoppas... Om det ska kunna bli kontinuitet idet så kommer vi behöva hjälp fler timmar av vår assistent.
Problemet är att assistenten inte får fler timmar från kommun. Och om Försäkringskassan ska hjälpa till med "Assistent-timmar" så kräver de att Joakim skrivs ut från sjukhuset. Moment 22...
Återkommer med problematiken för den gör mig galen...

Tiden hemma är troligen den viktigaste delen i hans rehabilitering och den ska vi inte få utan att skriva ut Joakim...
Joakim är inte hemma för att det är lite mysigt eller att vi som föräldrar tycker att det är lite gulligt...
Joakim har sina permisioner för att han framöver ska kunna bli så pass frisk så att han börja dra in skattekronor, få livskvalitet, vara närvarande i verkligheten.

Alltså, permissionerna är avgörande för att Joakim ska kunna komma tillbaka till ett liv med livskvalitet, är inte han värd det???

På söndag kväll åker jag till Stockholm på konferens och kommer att vara borta till tisdag. Sen har jag ett möte i Stockholm på onsdag förmiddag som jag vet kommer att ta på krafterna. Därför finns det en lite risk att det kommer att ta några dagar innan det kommer ett nytt blogg-inlägg.
Jag hoppas och tror på er förståelse.

Det man kan konstatera är att det brukar vara gigantiska framsteg att rapportera om när det gått några dagar...

Jag och Mia har i alla fall haft flera mysiga telefonsamtal med varandra idag på vår tjugotredje förlovningsdag.
Jag älskar Mio min Mio!!!
Nu längtar jag efter att hon ska komma hem från sin shoppingresa till Ullared. Hon är nog hemma vid 23-tiden.

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på er 23-åriga förlovningsdag!

Har följt er blogg från början och tycker att ni gör ett underbart jobb!

Härligt!

2009-05-08 @ 22:36:07
Postat av: Annika Nilsson

Grattis på er 23 års dag ni börjar ju komma upp i vår nivå vi firar 30 år i feb 2010

2009-05-09 @ 10:54:20
Postat av: CrimsonAnna

Jag önskar dig lycka till på konferensen i min hemstad. Ta det lugnt och var rädda om er. Jag tycker också Joakim är värd livskvalitet-ni har mitt fulla stöd

2009-05-09 @ 17:08:41
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: janika

vad skönt att han får komma hem oftare. kämpa på!

2009-05-09 @ 17:20:34
Postat av: Malin

Vilka underbara nyheter vi fått om jocke, Härligt! Skönt att han får komma hem över helgerna. Grattis på er 23 förlovningsdag. Kram Malin

2009-05-11 @ 15:21:53
Postat av: Hellen från fjällen

Meh.... har det gått så lång tid.... tänk att din mio min mio har stått ut med dig så länge..S... Du vet väl att bakom varje framgångsrik man står en kvinna... Nä jag skojar med dig.... Du är en kanonkille Jörgen och hoppas att Mia köpte med sig något gossigt till dig på er förlovningsdag... Men känner jag henne rätt så fick du det... Kramizar från Helén och Robin

2009-05-11 @ 19:46:34
Postat av: petra

blir så glad över att läsa att han gör så stora framsteg! hoppas allt går bra. önskar er all lycka i världen!

2009-05-12 @ 18:05:52
Postat av: eva, emmas mammava

grattis, 23år bra jobbat,.Härligt med dessa goa nyheter du kommer med,.kram

2009-05-12 @ 23:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0