090521

Hej!

Nu känns det så otroligt bra!

När jag skriver detta inlägg sitter Joakim framför sin dator och kollar igenom Bilddagboken. Han har tydligen fått många nya vänner som han kollar igenom.

Musiken har han självklart satt på!!!

Musiken är så otroligt viktig för honom. Det kan vara musiken som gjorde att han började prata.

Han och en sjuksköterska på Dagrehab hade en musikstund. Sköterskan var trubadur och han spelade och sjöng för Joakim. Han fick Joakim att uttrycka ljud. "Aaah" sa han när han fick frågan om han kunde få fram ord.

På kvällen kunde han läsa text. På förmiddagen dagen efter kunde han härma ord. Då fick vi veta att det troligen kommer att ta tid innan han pratar på eget initiativ och att det kommer att ta tid innan han kan säga meningar som är adekvata. Det gjorde det. Klockan 14 sa han åt mig "Åk och hämta Tilda"...

Då var man inte så himla svårövertalad...


Det här vet ni som följt bloggen men det är värt att påpekas att musik kan göra underverk!!!


Förut kunde jag reta mig på att Joakim spelade musik högt så jag inte ens kunde höra TV:n ibland... Nu njuter jag av att lyssna... Det känns som om olyckan aldrig hänt ibland...


Njut av de små stunder av lycka!!! Njut av nuet!!! Jag var ute och gick med hunden och såg hur liljekonvaljerna stod i full blom. Förut var det så självklart. Nu gav jag mig tid att njuta. Plockade en liten bukett och kände doften... Och jag njöt!!!

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0