090529

Hej!

Tack för ditt stöd, lillebror! Skönt att veta att jag alltid har dig! Ditt stöd är ovärderligt!!!

Tomas, att ha en så god vän som du är ett privilegium!!!

AIK vann...


Min smala lycka är att Joakim var så trött... så trött... så han ville åka hem i halvtid.


Vi åkte till Stockholm. Det är en bilresa på ungefär en och en halv timme. Kan ju tyckas vara enkelt att bara sitta i en stol i bilen och tro att det är vilsamt så stämmer inte det på Joakim. En och en halv timme i bilen var en sanslöst ansträngning för honom.


Bara att vara hemma från sjukhuset är en gigantisk ansträngning för Joakims hjärna. Att han orkade med att åka till Stockholm, vara en del av en publik på långt över 20.000 personer och stå ut med att frysa i en halvlek... Är han inte krigare?


Joakim orkade se halva matchen! Försök att förstå hur stolta vi som föräldrar är över vår underbara son!


Det viktigaste för honom var att AIK tog ledningen (målet såg vi) och sen vinna med 1-0. Skit också... Fast det var nog rättvist... tyvärr...


Tur att han och assistenten var så trötta... Då fick jag lugn och ro när jag körde hem...


Till Thailandfamiljen:

Joakim köpte en keps i AIK-shopen. Den var faktiskt snygg fast det var AIK-märke på den...

Jag gick in och betalade och så frågade jag om han ville ha sin nyinköpta kepa på sig.

Nä, sa han, lägg den i ryggsäcken eller så kan du ha den, för jag vill ha min Billabong... (det var den Thailandfamiljen köpte, förstå hur mycket han gillar kepan!!!)


I morgon kommer det en artikel om Joakim i Vestmanlands Läns Tidning, VLT.


Kolla in http://www.vlt.se/

Hälsningar
Pappa och make i en helt underbar familj


Kommentarer
Postat av: Keps familjen

Hej!



Jätte kul att kepan blev så himla uppskattad.



Ha det så bra

2009-05-29 @ 23:41:06
Postat av: Madeleine Ahlqvist

Har precis läst artikeln i VLT och tycker att ni är en fantastisk familj.Härligt att ni tror på livet.Jag hoppas och önskar Joakim att han kan få ett underbart liv även efter denna olycka. Men någon har sagt till mej att man får dom prövningar man klara av.

Kämpa på / Madeleine

2009-05-31 @ 22:27:00
Postat av: EVA

Ni är så himla starka i detta , trots allt ni gått i genom ,.En riktig krigar familj ,.ni klarar resten,..kram till er

2009-06-02 @ 16:28:05
Postat av: Maria

Jag missade artikeln i vlt, har ni mojligtvis lanken till den? Skulle garna vilja lasa den!



Mvh Maria

2009-06-04 @ 16:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0